  • Data: 2005-03-30 13:27:13
    Temat: Re: dzialalnosc gospodarcza po umowie o prace
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zbyszek Tuźnik" <d...@b...pl> napisał

    "...a jedynie bezpieczeństwo i pewność wypłaty."

    Re: Kolego Zbigniewie ! Nie rozśmieszaj mnie !
    Po pierwsze : ZUS to taka strona umowy, która bez pytania strony drugiej
    zmienia w trakcie gry jej reguły na swoją korzyść (czyli grając w pokera
    przegrywający daje w mordę i zabiera pulę)
    Po drugie : Wiedząc tyle o systemie ubezpieczeń społecznych w tym "państwie"
    zapewne wiesz również, że bardzo optymistyczne prognozy przewidują w ciągu
    najbliższych 5 lat dopłaty budżetowe do funduszu emerytalnego w kwocie 40
    miliardów nowych złotych ROCZNIE ! Jaki budżet to wytrzyma ?
    Po trzecie : Sytuacja demograficzna i jej prognozy wskazują na to, że
    zbliżamy się do relacji, kiedy 1 płacący składki będzie miał na utrzymaniu 1
    emeryta/rencistę. Jaki pracodawca, czy też prowadzący DG zniesie takie
    obciążenia ?
    Po czwarte : Jakoś nie widać spadkowych tendencji stopy bezrobocia
    Po piąte : Wzrastające stale obciążenia ZUS-owskie (porównaj sytuację 10 lat
    temu) powodują masowy odpływ do szarej strefy, a niechlujstwo legislacyjne
    pozostawia masę furtek typu "jak nie płacić ZUS".

    Wystarczy, czy mam punktować dalej ?

    Dla mnie argumentem może być jedynie 7,2 mln emerytów, którzy posiadają
    prawa nabyte i ktoś te emerytury musi im wypłacać. Inaczej mamy wariant
    argentyński.