  • Data: 2003-03-06 14:23:39
    Temat: Re: dyskryminujące ogłoszenie o pracy
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jerzy (Dusk)" <vesper(to usun)@bci.pl> napisał w wiadomości
    news:b47e8l$l36$1@news.onet.pl...
    > Myślę, że wcale się to nie różni od warunku: przyjmę tylko żonatych

    Takie sformułowanie nikogo nie obraża, tak jak ogłoszenie: "przyjmę
    wysokich".

    > to nie są absurdy; nie jest co najmniej w porządku, że nie liczą się
    > kwalifikacje tylko stan cywilny i wiek. to jest w świetle prawa
    > dyskryminacja

    A jeśli wg mnie takie kryteria są warunkiem koniecznym?
    Jeśli chciałbym zatrudnić kogoś np. jako Świętego Mikołaja na jakimś
    festynie, to chyba mam prawo napisać w ogłoszeniu "przyjmę faceta po
    40-tce"?
    A jeśli szukam opiekunki do dziecka i uważam że idealnie będzie się do tego
    nadawała starsza pani po 50-tce? Itd, itp...

    Zresztą mówiłem już, że jeśli pracodawca ma swoje własne kryteria, to i tak
    odrzuci pewne osoby "na dzień dobry" i nie zmusisz go do zatrudnienia innych
    wg Twoich kryteriów (bo niby dlaczego miałby się nimi kierować?) A skoro go
    nie zmusisz, to po co narzucać mu taką czy inną treść ogłoszeń, skoro i tak
    postawi na swoim?

    > Oko za oko? I dokąd to prowadzi?

    Nie bardzo rozumiem...?

    Pzdr