  • 1. Data: 2003-03-04 23:57:19
    Temat: dyskryminujące ogłoszenie o pracy
    Od: "Jerzy \(Dusk\)" <vesper(to usun)@bci.pl>

    W ogłoszeniu z pl.praca.oferowana warunki stawiane kandydatom wyraźnie
    dzielą ich na gorszych i lepszych. Ponadto w tym ogloszeniu przejawa się
    ciemnota pracodawcy.
    Co o tym myślicie? Czy w normalnym kraju mogłoby coś takiego zaistnieć?

    ----
    Temat: Osobie znajšcej angielski techniczny - cały kraj - zdalna

    Jerzy

  • 2. Data: 2003-03-05 10:07:04
    Temat: Re: dyskryminujące ogłoszenie o pracy
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Jerzy (Dusk)" <vesper(to usun)@bci.pl> wrote in message
> [...]
    > ciemnota pracodawcy.
    > Co o tym myślicie? Czy w normalnym kraju mogłoby coś takiego zaistnieć?

    Mysle ze w NORMALNYM kraju powinno to byc normalne...

    Podobnie an wybierajac sklep (a "daje pan prace sklepowi")
    nie musi byc bezstronny. Moze pan isc do tego,
    ktory Pan wybierze i nikomu nic do tego.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-03-05 12:26:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Mar 2003, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >+
    >+ Mysle ze w NORMALNYM kraju powinno to byc normalne...

    ...ale my zaraz będziemy w UE..., a oni mają inne normy ! :]

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-03-05 12:35:34
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .

    > [...]
    >
    > ...ale my zaraz będziemy w UE..., a oni mają inne normy ! :]

    Ale czlowiek pytal o normalny kraj...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-03-05 15:07:37
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Jerzy \(Dusk\)" <vesper(to usun)@bci.pl> pisze w

    > nim

    Ale to jest totalna bzdura. Osobiscie znam takich ludz i zreszta chyba
    kazdy zna, ktorzy pomimo posiadania rodziny czy zobowaiaz finansowych
    wykazuja sie totalnym brakiem odpowiedzialnosci. Pamietam nawet kilka
    tygodni temu na grupie byl ciekawy post o umazaniu kredytu, (tak na
    marginesie kredytobioraca byl ojciec utrzymujacy rodzine ;)). A mam tez
    kilku bezdzietnych znajomych dla ktorych profesjonalizm jest najwyzsza
    wartosci. Zreszta w jaki sposob oni maja zamiar to weryfikowac, chca zeby
    im metryke syna wyslac ?
    --
    huski
    h...@i...pl

  • 6. Data: 2003-03-05 15:32:36
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>

    Jerzy \(Dusk\) <vesper(to usun)@bci.pl> napisał(a):

> [...]
    > ciemnota pracodawcy.

    > Co o tym myślicie? Czy w normalnym kraju mogłoby coś takiego zaistnieć?

    Ja osobiście uważam, że wymaganie od tłumacza technicznego posiadania rodziny
    i kredytu jest objawem aberracji umysłowej i od takiego pracodawcy należy
    trzymać się z daleka, gdyż z moich obserwacji wynika, że posiadanie w/w jest
    dokładnie ortogonalne w stosunku do solidności. Widziałam już bowiem zarówno
    bardzo solidne młode osoby typu singiel, jak i totalnie nielojalnych wobec
    pracodawcy ojców rodzin, którzy w latach najlepszej koniunktury przeskakiwali
    z firmy do firmy średnio co rok i można ich było kupić za 100 PLN podwyżki,
    co uzasadniali właśnie argumentem "mam rodzinę na utrzymaniu".

    JoP

  • 7. Data: 2003-03-05 21:30:03
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Jerzy (Dusk)" <vesper(to usun)@bci.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ciemnota pracodawcy.
    > Co o tym myślicie? Czy w normalnym kraju mogłoby coś takiego zaistnieć?

    W wolnym kraju każdy ma prawo do własnych kryteriów wyboru i oceny, jak i do
    doboru pracowników, nawet jeśli komuś innemu wydadzą się one niedorzeczne.
    Jeśli uważasz że takie ogłoszenie jest podejrzane czy po prostu nie podoba
    Ci się - po prostu na nie nie odpowiadaj.
    Chyba lepiej gdy ktoś stawia sprawę jasno od początku, niż gdy marnuje innym
    czas np. zapraszając ich na interview wiedząc z góry że ich odrzuci?

    IMO błędem ogłoszeniodawcy jest uzasadnianie swoich kryteriów, czyli tego co
    pisał w nawiasach. Mógł to zachować dla siebie.

    Pzdr

    A.

  • 8. Data: 2003-03-05 21:59:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ >
    >+ > ...ale my zaraz będziemy w UE..., a oni mają inne normy ! :]

    ...a ja sugerowałem że słowo "norma" ma różne znaczenia, autor
    wątku (rozpoczynający wątek) miał najwyraźniej inne "normy" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-03-05 23:02:58
    Od: "Jerzy \(Dusk\)" <vesper(to usun)@bci.pl>

    "Ali Gator" <a...@i...pl> napisał(a) tak:
    (...)

> [...]
    innym
    > czas np. zapraszając ich na interview wiedząc z góry że ich odrzuci?
    Wolność nie może graniczyć z bezprawiem.
    W tym przypadku ze względu na medium, w jakim to ogłoszenie zaistaniało,
    jeszcze traktuję to jako coś w rodzaju pomyłki, miejsce jakby mniej
    zobowiązujące niż gazeta. A czy takie ogłoszenie miałoby szansę ukazać się
    w gazecie? Nie wiem jak jest to uregulowane w Polsce, ale w tym miejscu
    przypominają mi się brytyjskie zakazy podawania w ogłoszeniach o pracę
    wymagań odnośnie płci i wieku, to taka polityczna poprawność. Moja wiedza
    co do tego nie jest rzetelna, nie pamiętam nawet źródła tej informacji.
    Wracając do ogłoszenia - czy nie uważacie, że zawiera ono wyraźne treści
    dyskryminujące i powinno być inaczej sformułowane? Bo czyż to nie jest to
    samo, co postawienie przez pracodawcę takiego warunku jak np.: 'przyjmę
    osobę do pracy, nie Czarnego ani Araba' - tu wiadomo, z czym się to wiąże,
    i jakie by to wywołało poruszenie.

    Jerzy

  • 10. Data: 2003-03-06 08:28:18
    Od: "Lukasz" <l...@o...pl>

    Panowie nie przesadzajmy u nas nie ameryka :). Za chwilke bedziecie sie
    oburzac ,ze do pracy w kopalni pod ziemia szukaja tylko mezczyzn

    Pozdr
    Lukasz