  • Data: 2023-04-11 01:27:32
    Temat: Re: dwie nastolatki na drzewie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-04-10, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Robi się jeszcze kilka innych rzeczy, ale w praktyce najlepszym
    > rozwiązaniem jest właśnie współpraca z platformami. Pisałem już kilka
    > razy, gdzie są problemy, ale niektórzy są odporni na argumenty.
    >
    > Przede wszystkim szans ana to, że pokrzywdzony i sprawca będą z tej
    > samej miejscowości jest znikoma. Zatem jednostka, do której dotrze
    > pokrzywdzony już na początku ściga sprawcę gdzieś indziej działającego.
    > ALLEGRO ma możliwości trafienia blisko miejsca działania sprawcy i nie
    > będę pisał dlaczego, bo Wam to nic nie da, a ułatwi działanie oszustom.

    No ale taki mamy klimat, że jak ktoś oszukuje online to zwykle nie jest
    fizycznie w tej samej lokalizacji co poszkodowany. A co jesli platforma
    nie współpracuje, bo to w końcu nie tylko allegro.

    > Platforma ma perspektywę i widzi, czy to problem z pokrzywdzonym, który
    > co chwilę uważa się za oszukanego, czy ze sprzedającym, którego za
    > oszusta uważa wiele osób.

    Prawda, ale tak jakoś nie wydaje mi się najbardziej fortunne, żeby
    policja opierała się głownie na de facto efemerycznych platformach
    zamiast dysponować uniwersalnym systemem łączącym różne przypadki.

    > Natomiast Policja we własnym zakresie również próbuje te sprawy łączyć
    > oraz ustalać miejsce działania sprawcy - ale o ile to w ogóle zostaje
    > zakwalifikowane jako oszustwo. Istnieje kilka kluczy - znowu nie będę
    > pisał jakich - łączących sprawcę i pozwalających na wychwycenie tych,
    > których warto ścigać, a odrzucenie przypadkowych spraw pieniackich,
    > gdzie kupujący po prostu próbuje wmanewrować organa ścigania w typowa
    > cywilkę.

    Mam nadzieje, że faktycznie się stara łączyć.
    Tak mi wczoraj wpadło w oko:
    https://joemonster.org/mg/show/306245/lastup/Oszusci
    _i_tyle_Nie_ma_co_wchodzic_w_dyskusje

    --