  • Data: 2023-04-11 01:51:45
    Temat: Re: dwie nastolatki na drzewie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-04-10, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > W wypadku włamania oskarżony może próbować wyjaśniać, ze on sobie tylko
    > chciał pochodzić. Naruszenie miru domowego, to też przestępstwo, ale
    > ścigane z art. 193 kk - do roku pozbawienia wolności i ścigane na
    > wniosek, więc można się z pokrzywdzonym dogadać. W wypadku kwalifikacji
    > z włamania (279 kk) mamy już 10 lat pozbawienia wolności i zasadniczo
    > ściganie z urzędu - chyba, ze to rodzina.

    W wypadku włamania, wtargnięcia etc to tak, i jest to inna kwalifikacja,
    ale jak tak sobie po prostu przyjdę z narzędziami i powiem o-o, gdzie
    jest ten sejf?

    Ten. art 13 co podałeś faktycznie uściśla to mocno. W tej sytuacji
    równiez przestałem rozumieć, dlaczego to usiłowanie na wnuczka nie jest
    usiłowaniem.
    https://www.infor.pl/prawo/kodeks-karny/formy-popeln
    ienia-przestepstwa/4575073,Na-czym-polega-i-co-grozi
    -za-usilowanie-wedlug-Kodeksu-karnego.html

    "[..] fragment wyroku SA w Warszawie o sygn. akt II AKa 256/15 z dnia 30
    września 2015 roku, w którym uznano, iż "nie można mówić o usiłowaniu
    nieudolnym wówczas, gdy w momencie wszczęcia działania sprawcy dokonanie
    przestępstwa było obiektywnie możliwe (choćby nawet szanse realizacji
    zamiaru sprawcy były niewielkie), a dopiero później - w wyniku włączenia
    się niesprzyjających okoliczności - realizacja zamiaru sprawcy okazała
    się niemożliwa ze względu na brak przedmiotu nadającego się do dokonania
    przestępstwa lub ze względu na to, że okazało się, iż sprawca użył
    środka nienadającego się do wywołania zamierzonego skutku. W takim
    bowiem wypadku usiłowanie jest "udolne",a jedynie z przyczyn
    obiektywnych sprawcy nie udało się zrealizować swojego zamiaru."

    Pasuje do na wnuczka, i sugeruje, że nawet powinno być jak najbardziej
    udolne.

    --
    Marcin