  • 1. Data: 2005-08-19 16:44:32
    Temat: dowód osobisty przed osiemnastka
    Od: "Owca" <o w c a 8 7 @ g m a i l . com>

    Witam:]
    Na początku października kończe 18 lat. Czy moge zlozyc wniosek o dowod
    osobisty przed urodzinami a odebrac kilka dni po? Podobno jak tak zrobię to
    musi byc przy tym rodzic i dostane dowod tlyko na 5 lat, Prawda to??

    --
    Owca

    http://www.prizee.com/?refer=Owca

  • 2. Data: 2005-08-19 16:46:41
    Temat: Re: dowód osobisty przed osiemnastka
    Od: "Michal" <M...@o...pl>

    Czyz nie mozna juz wyrobic dowodu majac 16 lat?wlasnie syn zanjomego juz ma
    majac 16 lat.

  • 3. Data: 2005-08-19 16:48:03
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Owca" <o w c a 8 7 @ g m a i l . com> napisał
> [...]
    > osobisty przed urodzinami a odebrac kilka dni po? Podobno jak tak zrobię
    > to musi byc przy tym rodzic i dostane dowod tlyko na 5 lat, Prawda to??

    Przed 18 można mieć dowód, ale na krótszy czas. Nie wiem czy czas ważności
    uzależnia się od wieku w dniu składania wniosku, wydania dowodu czy odbioru,
    niestety.
    Poczytaj "ustawę o ewidencji ludności i dowodach osobistych" i
    rozporządzenie w sprawie wydawania dowodów.

  • 4. Data: 2005-08-19 16:50:47
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Michal napisał(a):
    > Czyz nie mozna juz wyrobic dowodu majac 16 lat?wlasnie syn zanjomego juz
    > ma majac 16 lat.

    Mozna w okreslonych przypadkach.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 5. Data: 2005-08-19 17:05:55
    Od: scream <n...@p...pl>

    Mithos napisał(a):
    > Mozna w okreslonych przypadkach.

    można zawsze, nie w określonych przypadkach
    z tym, że będzie to dowód tymczasowy - na 5 lat

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2005-08-19 18:46:08
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Owca" <o w c a 8 7 @ g m a i l . com> napisał w wiadomości
> [...]
    > osobisty przed urodzinami a odebrac kilka dni po? Podobno jak tak zrobię
    > musi byc przy tym rodzic i dostane dowod tlyko na 5 lat, Prawda to??

    Jeśli złożysz przed ukończeniem 18 lat to wystawią dowód tymczasowy, a
    póżniej trzeba wyrabiać drugi dowód.Miałam taki przypadek tego roku w
    rodzinie.

  • 7. Data: 2005-08-19 19:31:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maria wrote:

    > Jeśli złożysz przed ukończeniem 18 lat to wystawią dowód tymczasowy, a
    > póżniej trzeba wyrabiać drugi dowód.Miałam taki przypadek tego roku w
    > rodzinie.

    Ktoś znowu pamięta nieaktualną ustawę.

    Teraz wszystkie są tymczasowe - chyba że ktoś jest już w okolicy
    emerytury (60 lat o ile pamiętam) i poprosi o stały.

    Od 18. roku życia jest na 10 lat, wcześniejsze są na 5 lat. Liczy się
    data wydania - czyli (przynajmniej wg. ustawy) w przypadku wydania
    osobie, która ma już 18 lat, będzie ważny na 10 lat nawet jeśli wniosek
    złożono przed 18. urodzinami. Oczywiście zawsze istnieje szansa
    spartolenia przez urzędasa, który nie spojrzy na datę ;-P

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 8. Data: 2005-08-20 11:50:44
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Maria wrote:

    Ja wniosek o dowod w formie zielonej ksiezeczki zlozylem ok. 2 tygodnie
    przed 18 urodzinami.
    Chociaz wyrobili go podobno po tygodniu, to odebrac go moglem dopiero w
    dzien po urodzinach (urodziny przypadaly w niedziele). Zreszta taka data
    figurowala , jako data wydania.
    Poniewaz wygladalem wtedy na 14 lat ksiazeczka ta byla mi bardzo potrzebna -
    niejednego ekspedienta w monopolowym potem szokowalem :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2005-08-20 14:33:50
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    SDD napisał(a):

    > Poniewaz wygladalem wtedy na 14 lat ksiazeczka ta byla mi bardzo potrzebna -
    > niejednego ekspedienta w monopolowym potem szokowalem :)

    Teraz młodziez poniżej 18 tez szokuje... Bo żaden sprzedawca w praktyce
    nie wie, że DO można otrzymać przez 18

    M.

  • 10. Data: 2005-08-20 15:47:55
    Od: "Piotr Benesz" <b...@a...pl>

    > można zawsze, nie w określonych przypadkach
    > z tym, że będzie to dowód tymczasowy - na 5 lat

    nie zgadzam sie.
    nie bedzie to dowod tymczasowy tylko dowod osobisty dla osoby maloletniej.

    Pozdrawiam Piotrek