    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dowód osobisty przed osiemnastka
    Date: Fri, 19 Aug 2005 21:31:30 +0200

    Maria wrote:

    > Jeśli złożysz przed ukończeniem 18 lat to wystawią dowód tymczasowy, a
    > póżniej trzeba wyrabiać drugi dowód.Miałam taki przypadek tego roku w
    > rodzinie.

    Ktoś znowu pamięta nieaktualną ustawę.

    Teraz wszystkie są tymczasowe - chyba że ktoś jest już w okolicy
    emerytury (60 lat o ile pamiętam) i poprosi o stały.

    Od 18. roku życia jest na 10 lat, wcześniejsze są na 5 lat. Liczy się
    data wydania - czyli (przynajmniej wg. ustawy) w przypadku wydania
    osobie, która ma już 18 lat, będzie ważny na 10 lat nawet jeśli wniosek
    złożono przed 18. urodzinami. Oczywiście zawsze istnieje szansa
    spartolenia przez urzędasa, który nie spojrzy na datę ;-P

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)