    From: Michal Kwiatkowski <m...@p...odspamiacz.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dowod osobisty.
    Date: Tue, 30 Mar 2004 14:49:11 +0200
    Sender: m...@o...pl@mbk.cofund.org.pl

    Andrzej Lawa wrote:

    > Cie lubię samochodów (za bardzo), ale co to ma do stwierdzenia FAKTU, że
    > do kierowania rowerem DO potrzebny nie jest?
    Ironia z mojej strony zamierzona i celowa.

    > [ciach]
    > [ciach]

    Czy można na grupie poświęconej prawu napisać coś jaśniejszego niż cytat z
    odpowiedniego i jednoznacznego aktu prawnego?

    Art. 96. 1. Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do kierowania przez osobę,
    która nie ukończyła 18 lat:
    1. rowerem - jest karta rowerowa, motorowerowa lub prawo jazdy;

    Jesteś pełnoletni -> masz DO/KR -> jesteś uprawniony do kierowania rowerem
    Jeżeli nie spełniasz krtyerów - nie jesteś. Tak trudno zrozumieć?

    > Masz jakiś problem ze zrozumieniem języka polskiego? A może masz jakieś
    > urojenia lubi inne delirium?
    W (jak widzę) przeciwieństwie do Ciebie - nie.
    Argumenty Ci się skończyły że przechodzisz do wycieczek osobistych?
    Plonk warning.

    > Bo ja w żadnym z tych artykułów nie widzę wymogu posiadania (zwłaszcza
    > przy sobie) DO podczaz jazdy rowerem.
    Konkretnie DO - nie. Dokumentu poświadczającego pełnoletność - tak.
    A może jeszcze ma określać w której kieszeni? Nie potrafisz okazać na
    żądanie kontrolującego -> nie masz. W domu możesz mieć słonia w karafce. To
    nikogo nie obchodzi. Kierowcy jakoś _muszą_ mieć przy sobie komplet
    dokumentów i nikt z tego problemu nie robi... Zgodnie z Twoją interpretacją
    wystarczy że mają "gdzieś tam" tak?

    > Hehehe. No i widzisz, jak znasz przepisy... DO może mieć i 13-latek,
    > więc nie jest to żaden 'dowód ukończenia 18 lat'.
    Podstawę prawną poproszę. Konkretny artykuł.
    (A pojęcie "tymczasowy" znasz?)

    > A psi obowiązek, to masz ty - bo zdaje masz trochę do odszczekania.
    Doprawdy?

    > Jak to dokładnie wynika z zacytowanych przepisów (które zacytowałeś,a
    > których zrozumieć już nie umiałeś) od osoby pełnoletniej nie są wymagane
    > żadne uprawnienia do kierowania rowerem, motorowerem ani pojazdem
    > zaprzęgowym.
    Uprawnienia - nie. Dokument stwierdzający tożsamość i wiek - tak.

    > Oczywiście może się pojawić kwestia udowodnienia patrolowi, że te 18 lat
    > się już ma, ale do tego DO nie jest konieczny - w przypadku młodych osób
    > wystarczy dowolny inny dokument tożsamości (np. książeczka wojskowa), a
    > w przypadku osób nieco starszych... no cóż - chyba żaden policjant nie
    > będzie wątpił w pełnoletność kogoś, kto np. zaczyna łysieć?
    Powiem brzydko - gdyby babcia miała wąsy byłaby dziadkiem. Art.96

    > Hehe - Michaś Kwiatkowski jako policjant, zatrzymujący do kontroli
    > jakiegoś starzyka na rowerze: "No tak, dziadku, ale nie macie dowodu,
    > więc skąd ja mogę wiedzieć, czy macie już 18 lat?"
    > Byłbyś uzasadnieniem co wredniejszych kawałów o milicjantach/policjantach.

    Wycieczki osobiste świadczą o braku kultury piszącego. Upewniłeś mnie co do
    tego, że jesteś z grona cyklofaszystów dla których przestrzeganie KD to
    hańba a DO to powód do wstydu. Pedałuj więc ku lepszej przyszłości i niech
    Ci się Pekin sprzed nastu lat po nocach śni Andrzejku. Może dołączysz do
    grona szczęśliwych chińczyków pedałujących w myśl idei "całe miasto dla
    rowerów" w jednakowych mundurkach. Piszę "z przed nastu lat" - bo ten obraz
    to przeszłość... tam też używają już w większości pojazdów spalinowych...

    Powodzenia w zbawianiu świata, ale najpierw naucz się czytać ze
    zrozumieniem.
    P.S. zaimiki w języku Polskim piszemy z wielkiej litery, chyba że chcemy
    obrazić adresata.

    --
    pozdrawiam;
    Michał Kwiatkowski