  • Data: 2004-03-30 13:05:54
    Temat: Re: dowod osobisty.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Michal Kwiatkowski wrote:

    > Czy można na grupie poświęconej prawu napisać coś jaśniejszego niż cytat z
    > odpowiedniego i jednoznacznego aktu prawnego?

    Co z tego, że odpowiedni i jednoznaczny, skoro interpretujesz go sobie w
    sposób dowolny i cąłkowicie niezgodny z podstawowymi zasadami prawa?

    > Jesteś pełnoletni -> masz DO/KR -> jesteś uprawniony do kierowania rowerem
    > Jeżeli nie spełniasz krtyerów - nie jesteś. Tak trudno zrozumieć?

    Masz problemy z podstawami logiki.

    Zdanie "jeśli jesteś pełnoletni to masz dowód osobity" może i owszem
    jest (a przynajmniej powinno być) prawdziwe. Ale (a) nie oznacza to
    'przy sobie' (b) zdanie "jeśli masz dowód osobisty to jesteś pełnoletni"
    (z którego usiłujesz skorzystać) jest już fałszywe.

    [ciach]

    > Konkretnie DO - nie. Dokumentu poświadczającego pełnoletność - tak.

    Tego też nie. Nigdzie w tej ustawie nie jest napisane, że ktokolwiek
    jest obowiązany mieć przy sobie dokument stwierdzający pełnoletniość.

    > A może jeszcze ma określać w której kieszeni? Nie potrafisz okazać na
    > żądanie kontrolującego -> nie masz. W domu możesz mieć słonia w karafce. To
    > nikogo nie obchodzi. Kierowcy jakoś _muszą_ mieć przy sobie komplet
    > dokumentów i nikt z tego problemu nie robi... Zgodnie z Twoją interpretacją
    > wystarczy że mają "gdzieś tam" tak?

    Nakaz posiadania przy sobie prawa jazdy (dowodu rejestracyjengo i polisy
    OC) jest w ustawie wyrażony.

    Nakaz posiadania dokumetnu stwierdzającego przełnoletniośc - nie.
    Wystarczy być pełnoletnim.

    Istnieją dwie proste zasady:
    (1) co nie jest zabronione, jest dozwolone
    (2) co nie jest nakazane, nie jest nakazane

    > Podstawę prawną poproszę. Konkretny artykuł.
    > (A pojęcie "tymczasowy" znasz?)

    Polecam lekturę ustawy o dowodach osobistych i ewidencji ludności
    (aktualnej).

    Masz spore luki i coraz większe zaległości w psiej aktywności
    (odszczekiwaniu).

    > Doprawdy?

    Jak najbardziej.

    > Uprawnienia - nie. Dokument stwierdzający tożsamość i wiek - tak.

    W którym miejscu? Poporoszę o dokładny zapis w ustawie, a nie twoje
    radosne interpretacje.

    [ciach]

    > Wycieczki osobiste świadczą o braku kultury piszącego. Upewniłeś mnie co do
    > tego, że jesteś z grona cyklofaszystów dla których przestrzeganie KD to

    Ktoś tu miał czelność mi zarzucać wycieczki osobiste... To tak, jakby
    król Herod zrzędził na złe traktowanie dzieci albo Adolf Hitler na
    antysemityzm.

    > hańba a DO to powód do wstydu. Pedałuj więc ku lepszej przyszłości i niech
    > Ci się Pekin sprzed nastu lat po nocach śni Andrzejku. Może dołączysz do

    Dla twojej informacji: roweru używam rekreacyjnie i nie po drogach z
    normalnym ruchem samochodowym - życie mi miłe, a na drogach niestety
    wielu kierowców samochodów to debile nie znający przepisów ani
    podstawowych praw fizyki, I NIE BĘDĘ TU JEDNEGO WSKAZYWAŁ PALCEM.

    > grona szczęśliwych chińczyków pedałujących w myśl idei "całe miasto dla
    > rowerów" w jednakowych mundurkach. Piszę "z przed nastu lat" - bo ten obraz
    > to przeszłość... tam też używają już w większości pojazdów spalinowych...

    Rany, ale jesteś GŁUPI....

    > Powodzenia w zbawianiu świata, ale najpierw naucz się czytać ze
    > zrozumieniem.

    I kto to mówi...

    > P.S. zaimiki w języku Polskim piszemy z wielkiej litery, chyba że chcemy
    > obrazić adresata.

    Poproszę o uzasadniający to twierdzenie zapis w ustawie o języku polskim
    albo jakiejś podobnej ;-P