  • 1. Data: 2010-01-11 14:04:57
    Temat: dot.rozwodu
    Od: kasia <l...@i...pl>

    Witam.mam pytanie odnosnie sprawy rozwodowej.Moj maz nie odbiera
    wezwan z sadu.Czy bede musiala wobec tego wnosic o wyznaczenie
    kuratora? Dodam jeszcze ze w pozwie wnioslam o przeprowadzenie
    rozprawy w przypadku nie stawienia sie jednej ze stron.
    gdzies kiedys przeczytalam ze jesli strona pozwana nie odbierze 3
    wezwan na rozprawe, to ta i tak sie odbedzie.
    Wiec,czego moge sie teraz spodziewac? kuratora czy rozprawy, czy moze
    czegos jeszcze innego?pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-01-12 12:59:09
    Temat: Re: dot.rozwodu
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    Pytanie zasadnicze - przynajmniej dla mnie: czy mezowi zostal doreczony pozew?
    Tzn. czy odebral zawierajaca go przesylke? I teraz tylko nie odbiera
    zawiadomienia o rozprawie?

    Jezeli tak, to nieodebranie awizowanej przesylki traktuje sie - z uplywem
    terminu na jej odbior na poczcie - za doreczona.

    Jezeli jednak maz nie odebral przesylki z pozwem to moze byc problem. Jezeli
    pozwanemu nie udalo sie doreczyc pozwu to zasadniczo powodztwo powinno byc
    odrzucone z powodu brakow formalnych (niewskazanie danych pozwanego w sposob
    zapewniajacy mozliwosc doreczenia mu korespondencji).

  • 3. Data: 2010-01-13 09:15:32
    Od: "R De" <r...@p...onet.pl>

    Jest w tym co piszesz, dużo prawdy, ale nie wziąłeś pod uwagę istnienia
    tworu, nazywanego doręczycielem sądowym. Jego obowiązkiem jest doręczenie
    przesyłek sądowych, w każdej sytuacji. Zapewniam, że doręczą. Miałem taką
    sytuację ze swoją byłą babą.

    Jeśli jednak mimo to pozwany gdzieś przepadł, a musiał by na prawdę
    przepaść, to rozprawa raczej się nie odbędzie do czasu ustanowienia
    kuratora. Wtedy ten kurator go rozwiedzie, a powódka wygra wszystko, co
    będzie chciała.