  • 1. Data: 2010-01-11 09:13:48
    Temat: Wyjazd z dzieckiem za granicę bez paszportu.
    Od: gr <j...@w...pl>

    Sytuacja wygląda tak: muszę na jeden dzień pojechać do Niemiec i
    zabrać ze sobą dziecko (wiek 4,5 roku). Dziecko nie ma paszportu ani
    dowodu tymczasowego. Kontroli na granicy nie ma ale może się zdażyć w
    środku kraju. Jakie konsekwencje mnie mogą czekać?

  • 2. Data: 2010-01-11 14:40:28
    Temat: Re: Wyjazd z dzieckiem za granicę bez paszportu.
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik gr napisał:
> [...]
    > dowodu tymczasowego. Kontroli na granicy nie ma ale może się zdażyć w
    > środku kraju. Jakie konsekwencje mnie mogą czekać?

    Znam osobę, która jechała z dzieckiem wpisanym do dowodu osobistego
    "książeczkowego". Dzieciak dokumentów nie miał ("...bo skoro jest w
    dowodzie osobistym, to nie potrzeba..."). Została cofnięta na granicy
    polsko-niemieckiej.
    Było to już po otwarciu granic.

    Tapatik

  • 3. Data: 2010-01-14 01:16:07
    Od: "Agall" <a...@m...ru>

    Teoretycznie: o ile Cie złapia, to obecnie nie jest to już przestępstwo a
    wykroczenie i odpowiesz z przepisu w kodeksie wykroczeń konkretnie
    art.49a§2.Czyn ten zagrożony jest karą grzywny, która wynosić może od 20 do
    5000 złotych.
    A teraz praktyka. jeśli złapią Niemcy, to posiedzisz w ich placówce z 3-4
    godziny aż sprawdzą dane przez punkt kontaktowy. Dalej, stosunek
    prawdopodobieństwa,że dziecko będzie legitymowane, to 250000:1 ! Jesli Cie
    złapie nasza rodzima SG, to potencjalnie wniosek o ukaranie dośadu, a ten
    umorzy postępowanie z uwagi na znikomą społeczną szkodliwość czynu.
    Powodzonka.