  • 1. Data: 2010-01-10 21:34:29
    Temat: Ubezpieczenie- wyplac mi prywatnie czy na firme ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    Witam
    Mam auto na DG. Ostatnio opisywalem problemy z wyplata AC po stluczce, ale
    chcialbym zapytac co innego.
    Jezlei mam szkode calkowita i ubezpieczyciel wyplaca mi jakas kwote, a
    naprawa bedzie drozsza, to :
    - moge wciagnac ta kwote w przychod, a fakture z ASO wziac na firme ?
    Zawsze "zarabiam VAT i dochodowy od tj roznicy wiec mnie doplacam do
    naprawy.

    Fantom
    ps. Mam rozumiec, ze to co wyplaca TU to jest jakby wyplata na firme a nie
    na osobe prywatna ?

  • 2. Data: 2010-01-13 20:54:25
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 10.01.2010 Fantom <s...@p...onet.pl.skasujto> napisał/a:
> [...]
    > naprawa bedzie drozsza, to :
    > - moge wciagnac ta kwote w przychod, a fakture z ASO wziac na firme ?
    kwote wpisac w przychod musisz. fakture z aso wziasc na firme mozesz.

    To raz.

    > Zawsze "zarabiam VAT i dochodowy od tj roznicy wiec mnie doplacam do
    > naprawy.
    zazwyczaj ubezpieczalnie wyplacaja wartosc "netto" w takich przypadkach. Wiec
    na vacie nie zarobisz. A dochodowy - coz - od wyplaty z ubezpieczalni musisz
    zaplacic dochodowy. Co najwyzej pomniejszony o kup (w tym wypadku naprawy
    samochodu). Co moze troche bolec przy wyplacie z ubezpieczalni w listopadzie, a
    naprawie w grudniu ;)

    > Fantom
    > ps. Mam rozumiec, ze to co wyplaca TU to jest jakby wyplata na firme a nie
    > na osobe prywatna ?
    jezeli koszt ubezpieczenia wrzuciles jako kup oraz auto jest wpisane do
    ewidencji - to wyplata staje sie przychodem prowadzonej dzialalnosci.