eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawodostarczenie sprzetu do naprawy - ciezar › Re: dostarczenie sprzetu do naprawy - ciezar
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.astercity.net!news.aster.pl!not
    -for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
    Subject: Re: dostarczenie sprzetu do naprawy - ciezar
    References: <d8cp2d$kqf$1@nemesis.news.tpi.pl> <d8cp49$qup$1@news.onet.pl>
    Reply-To: R...@a...waw.pl
    Message-Id:
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Date: 11 Jun 2005 07:40:59 GMT
    Lines: 31
    NNTP-Posting-Date: 11 Jun 2005 07:40:59 GMT
    NNTP-Posting-Host: 82.210.177.90
    X-Trace: 1118475659 mamut2.aster.pl 2113 82.210.177.90:42573
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:304036
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <d8cp49$qup$1@news.onet.pl>, kam wrote:
    > Michał napisał(a):
    >> czy sa jakies uregulowania prawne dotyczace maksymalnego ciezaru
    >> przedmiotu, ktory klient musi w przypadku awarii, dostarczyc do serwisu
    >> napraw gwarancyjnych?
    >> Nie chodzi mi o zapis w karcie gwarancyjnej tylko o ogolne regulacje.
    >> Gwarant moze sobie np zazyczyc dostawy lodowki do serwisu ale czy jak
    >> podpisze taka gwarancje to musze tak zrobic, czy tez moge zazadac
    >> przyjazdu serwisu powolujac sie na w/w regulacje niezaleznie od zapisow
    >> w karcie?
    >
    > nie ma takich przepisów

    Czy to:
    1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
    żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną
    naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są
    niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności
    kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i
    stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę
    niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia,
    robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.


    znaczy, że nawet za dostraczenie żelazka mają zwrócić koszty?

    Renata

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1