  • Data: 2005-04-24 21:53:32
    Temat: Re: domena tusk.pl
    Od: mondo <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    Arek wrote:
> [...]
    > zarejestrował adres madonna.com. Początkowo była to strona
    > pornograficzna. Madonna wniosła oskarżenie przeciwko Danowi Parisi do
    > World Intellectual Property Organization (WIPO). Piosenkarka uznała, że
    > strona o pornograficznej przeszłości godzi w jej dobre imię i wpływa
    > niekorzystnie na jej wizerunek. Organizacja WIPO stwierdziła, że Dan
    > Parisi nie ma prawa do nazwania w ten sposób domeny, i nakazała mu
    > przekazanie jej Madonnie. W uzasadnieniu podano, że Madonna Louise
    > Ciccone używała pseudonimu Madonna jako znaku firmowego i artystycznego

    Nie rozrozniasz oszustow z WIPO od sadow. Ta domena zostala przekazana
    na cele spoleczne o ile pamietam. i w sadzie Ciccone nie wygralaby, bo
    madonna (ta "prawdziwa") to jak wiemy kto inny. Zreszta jej drugie imie
    jest wlasnie cudzym imieniem (na czesc Madonny).

> [...]
    > Bogart nakazał w połowie grudniu 2000 r. bostoński sąd obywatelowi
    > Kanady. Stało się to na wniosek Northern Light Technology, której adresu
    > - northernlight.com - Jeff Burgar używał od 1986 r. Firma, wnosząca
    > pozew do sądu, twierdzi, że ma jeden z najsilniejszych na rynku
    > mechanizmów wyszukiwawczych, który zaindeksował do końca ub.r. 220 mln
    > stron WWW i 20 mln tekstów. Przedstawiciele spółki poinformowali, że
    > Jeff Burgar do tej pory zarejestrował 1000 adresów internetowych.
    > Większość z nich zawiera nazwiska gwiazd i znanych osobistości."\

    Bedzisz przepisywaniem polskich bzdur. Pewnie tego kretyna Vagla. Podaj
    docket, sprawdzimy, pogadamy.

    > "100 tys. będzie musiał zapłacić John Zuccarini za każdą z 5
    > zarejestrowanych z myślą o odsprzedaniu domen internetowych - stwierdził
    > w wyroku sąd w Pensylwanii.

    Wiesz ile jest jurysdykcji w Pennsylvanii?

    > Posiadane przez niego adresy naruszały prawa
    > sieci sklepów detalicznych Electronics Boutique, która wystąpiła przeciw
    > skazanemu z pozwem na jesieni ub.r. Decyzja sądu uzasadniona była
    > faktem, iż John Zuccarini czerpał korzyści finansowe na zwodzeniu
    > potencjalnych klientów sieci. Klikający na jeden z adresów
    > electronicboutique.com, eletronicsboutique.com, electronicbotique.com,
    > ebwold.com i ebworl.com musieli oglądać dziesiątki reklam bez możliwości
    > opuszczenia witryny."

    Czyli klasyczne naruszenie znaku towarowego. Co za problem? Gdyby
    przekierowywalby na strone tuska, to by mu nikt nic nie mogl zrobic.

    > "W grudniu 2000 r. projektantka mody z Melbourne, Bettina Liano,
    > odzyskała prawo do nazwy strony internetowej bettinaliano.com. Strona
    > została zarejestrowana w USA przez Footscraya. Internet Corporation for
    > Assigned Names and Numbers, organizacja rejestrująca domeny internetowe,
    > szybko rozstrzygnęła sprawę na korzyść Bettiny Liano."

    ROTFL

    Podaj paragraf na podstawie ktorego ta pani mogla by wniesc roszczenie
    przed ktorykolwiek sad w USA wylacznie o zarejestrowanie domeny z cudzym
    nazwiskiem. Nie ma takowego.

    > Przecież pisałem, że jeżeli będzie miał usługę itp. o takiej nazwie to
    > nikt mu tego nie zabierze.
    > Ale jeżeli będzie pisał o TYM KONKRETNYM tusku to mogą mu zabrać i tyle.

    NASK moze probowac, co nie oznacza legalnosci dzialania. W USA Tusk nie
    mialby prawa wniesc pozwu.

    Podaj teraz czy nie moge zarejestrowac strony kowalski.pl (powiedzmy ze
    to radny w Wachocku. Tez).

    > Jakie nadprzyrodzone? Taka jest przyjęta zasada i tyle.
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    Zasada nie czyni tego prawem. A juz napewno nie "zasada" organizacji
    ktora nie ma prawnej legitymacji do tych spraw.