  • Data: 2005-04-24 21:17:26
    Temat: Re: domena tusk.pl
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2005-04-24 18:09, petrol rzecze:
    > Podaj jedna jedyna.

    "Madonnie udało się we wrześniu 2000 r. wygrać z cybersquatterem, który
    zarejestrował adres madonna.com. Początkowo była to strona
    pornograficzna. Madonna wniosła oskarżenie przeciwko Danowi Parisi do
    World Intellectual Property Organization (WIPO). Piosenkarka uznała, że
    strona o pornograficznej przeszłości godzi w jej dobre imię i wpływa
    niekorzystnie na jej wizerunek. Organizacja WIPO stwierdziła, że Dan
    Parisi nie ma prawa do nazwania w ten sposób domeny, i nakazała mu
    przekazanie jej Madonnie. W uzasadnieniu podano, że Madonna Louise
    Ciccone używała pseudonimu Madonna jako znaku firmowego i artystycznego
    już od 1979 r. "

    "Odstąpienie od praw do adresów z nazwami Rolling Stones i Humphrey
    Bogart nakazał w połowie grudniu 2000 r. bostoński sąd obywatelowi
    Kanady. Stało się to na wniosek Northern Light Technology, której adresu
    - northernlight.com - Jeff Burgar używał od 1986 r. Firma, wnosząca
    pozew do sądu, twierdzi, że ma jeden z najsilniejszych na rynku
    mechanizmów wyszukiwawczych, który zaindeksował do końca ub.r. 220 mln
    stron WWW i 20 mln tekstów. Przedstawiciele spółki poinformowali, że
    Jeff Burgar do tej pory zarejestrował 1000 adresów internetowych.
    Większość z nich zawiera nazwiska gwiazd i znanych osobistości."

    "100 tys. będzie musiał zapłacić John Zuccarini za każdą z 5
    zarejestrowanych z myślą o odsprzedaniu domen internetowych - stwierdził
    w wyroku sąd w Pensylwanii. Posiadane przez niego adresy naruszały prawa
    sieci sklepów detalicznych Electronics Boutique, która wystąpiła przeciw
    skazanemu z pozwem na jesieni ub.r. Decyzja sądu uzasadniona była
    faktem, iż John Zuccarini czerpał korzyści finansowe na zwodzeniu
    potencjalnych klientów sieci. Klikający na jeden z adresów
    electronicboutique.com, eletronicsboutique.com, electronicbotique.com,
    ebwold.com i ebworl.com musieli oglądać dziesiątki reklam bez możliwości
    opuszczenia witryny."

    "W grudniu 2000 r. projektantka mody z Melbourne, Bettina Liano,
    odzyskała prawo do nazwy strony internetowej bettinaliano.com. Strona
    została zarejestrowana w USA przez Footscraya. Internet Corporation for
    Assigned Names and Numbers, organizacja rejestrująca domeny internetowe,
    szybko rozstrzygnęła sprawę na korzyść Bettiny Liano."

    > Dalej nie rozrozniasz posiadanie domeny a uzywanie. Moge zarejestrowac
    > walesa.pl i schowac papiery pod poduszke. I nic Bolkowi do tego.
    > Dlaczego niby Tusk ma pirwszenstwo do tusk.pl? (z malej litery)
    > Dlaczego nie milosnik sloni?
    > Czy D. Tusk ma tez pierwszenstwo do tusk.co.uk? Dlaczego tak/nie?

    Przecież pisałem, że jeżeli będzie miał usługę itp. o takiej nazwie to
    nikt mu tego nie zabierze.
    Ale jeżeli będzie pisał o TYM KONKRETNYM tusku to mogą mu zabrać i tyle.

    > Skad bierzesz ten pomysl ze jakis tam konkretny polityka ma
    > nadprzyrodzone prawo do domeny ZBLIZONEJ do jego nazwiska i ze nie mozna
    > publicznie uzywac domeny zblizonej do jego nazwiska?

    Jakie nadprzyrodzone? Taka jest przyjęta zasada i tyle.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info - nauka hipnotyzowania