  • 1. Data: 2002-09-19 14:49:52
    Temat: RE: dokupienie lat
    Od: A...@s...pl (Dybek, Aleksander)

    Przez ten ślub uzyskala jedynie pelna zdolnośc do czynności prawnych 2 lata
    wcześniej niz "normalnie".
    Wg mnie wiek emerytalny sie jej nie "cofa", gdyż jak wiadomo pracę odpłatną
    można podjąć (za zgoda przedstawiciela ustawowego) juz po ukończeniu 15 roku
    życia. Między faktem samego zwiazku malzenskiego a wiekiem emerytalnym- nie
    widze w tym wypadku powiazania.

  • 2. Data: 2002-09-20 17:31:35
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dybek, Aleksander" <A...@s...pl> napisał w wiadomości
    .skandia.pl...
> [...]
    roku
    > życia. Między faktem samego zwiazku malzenskiego a wiekiem emerytalnym-

    Dokladnie tak. Jesli sprawa otarla sie o sad, tzn, ze wczesniej przyznano
    jej pewne prawa,
    uzyskala pelnoletnosc, ale nie w znaczeniu zmiany daty urodzenia, tylko w
    tym znaczeniu, ze za
    zgoda sadu i w zwiazku ze szczegolnymi okolicznosciami, ona wyjatkowo stala
    sie pelnoletnia w wieku
    16 lat.
    Moje obawy wzbudza tylko slowo "dokupiono". Slyszalam bowiem o wypadku
    zmiany daty urodzenia poprzez
    sfalszowanie dokumentow. I tamta osoba juz miala spory problem, bo jej
    zabraklo tych ...10 lat do uprawnien emerytalnych,
    a wlasnie tyle sobie odjela. Oczywiscie jakby mogla udowodnic, ze wtedy te
    dokumenty sfalszowala, to problem by zniknal.
    Klopotow by nie miala (sprawa dawno sie przedawnila). Tylko ze ... maz o
    niczym nie wiedzial :-)

    A wracajac do tematu oczywiscie masz racje- zgoda sadu na wczesniejsze
    zamazpojscie z wiekiem emerytalnym nie ma
    zupelnie zadnego zwiazku.

    Pozdrawiam,
    MArta