  • 1. Data: 2002-09-19 14:07:27
    Temat: dokupienie lat
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam w pracy koleżanke, która biorąc ślub była niepełnoletnia ( miała 16
    lat ). Trzeba było więc zgody sądu na zawarcie związku małżeńskiego. Nie
    wiem, czy jest to fachowe określenie, ale mówiąc potocznie dokupiono jej 2
    lata ,aby mogła zawrzeć związek małżeński. Teraz ta pani jest już w wieku
    emerytalnym i wybiera sie na wcześniejszą emeryturę. Twierdzi, że te
    "dokupione" 2 lata może sobie doliczyć, czyli ,że jest o dwa lata starsza.
    Może ktoś wie jak to jest naprawdę. Bo według mnie daty urodzenia nie można
    zmienić i ta zgoda sądu na ślub była tylko formalnością, przez to nie
    przybyło jej dwa lata życia. A może jestem w błędzie?

  • 2. Data: 2002-09-19 14:15:25
    Temat: Re: dokupienie lat
    Od: "RobeG" <r...@w...pl>

    poprostu pracować się jej nie chce

    a na marginesie: kobiety z regoly to raczej odejmują sobie lata a nie dodają

    Robert

  • 3. Data: 2002-09-19 14:39:36
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobeG" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dodają

    > Robert
    >

    > Widzisz ona akurat sobie dodaje. Ale ona wogóle jest wielką
    indywidualnością

  • 4. Data: 2002-09-19 14:46:35
    Temat: Odp: dokupienie lat
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:amclu7$18d$...@n...onet.pl...
    > wiem, czy jest to fachowe określenie, ale mówiąc potocznie dokupiono jej 2

    z chwilą zawarcia związku małżeńskiego w okresie niepełnoletności
    kobieta,która zawarła małżeństwo, uzyskała pełnoletność na skutek zawarcia
    związku małżeńskiego art.10par.2 K.C...

    > zmienić i ta zgoda sądu na ślub była tylko formalnością, przez to nie
    > przybyło jej dwa lata życia. A może jestem w błędzie?

    tak to była kwestia formalna dot. problemu wieku uprawniającego do zawarcia
    związku małżeńskiego...

    Sandra