  • 1. Data: 2004-07-30 18:05:32
    Temat: dokramianie trolla --> Przemyslaw Rokicki
    Od: leon <L...@i...pl>

    Uprasza sie grupowiczow o nie dokarmianie trolla
    "Przemyslaw Rokicki"

    z powazaniem
    leon

    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa Śpiewaczka - Eugene Ionesco

  • 2. Data: 2004-07-30 18:14:32
    Temat: Re: dokramianie trolla --> Przemyslaw Rokicki
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Uprasza sie grupowiczow o nie dokarmianie trolla
    > "Przemyslaw Rokicki"
    >
    > z powazaniem
    > leon

    Heh, widzę ze Kolega poznał juz mojego ulubienca ;-)))
    Jesli chodzi o mnie - dawno tkwi u mnie w KF'ie, więc zwisają mi jego
    plwociny ;-)

    pdr
    Olo

  • 3. Data: 2004-07-30 19:45:45
    Od: leon <L...@i...pl>

    > Heh, widzę ze Kolega poznał juz mojego ulubienca ;-)))
    > Jesli chodzi o mnie - dawno tkwi u mnie w KF'ie, więc zwisają mi jego
    > plwociny ;-)

    filtry filtrami lecz osoby ktore odpowiadaja na trola juz w tych filtrach
    nie sa

    leon

  • 4. Data: 2004-07-30 19:48:54
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "leon" <L...@i...pl> napisał w wiadomości

    > filtry filtrami lecz osoby ktore odpowiadaja na trola juz w tych filtrach
    > nie sa

    Jesli chodzi o mnie, to nie udzielam sie na grupie wystarczajaco czesto, by
    ocenic, czy dyskutuje, czy po prostu karmie trolla. Choc wystarczyla jedna
    polemika, by wyrobic sobie wlasna opinie :>

  • 5. Data: 2004-07-30 20:07:44
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > filtry filtrami lecz osoby ktore odpowiadaja na trola juz w tych filtrach
    > nie sa

    Święte słowa :-)

    pdr
    Olo

  • 6. Data: 2004-07-30 20:14:16
    Od: piotr <x...@x...pl>

    Fri, 30 Jul 2004 20:05:32 +0200, na pl.soc.prawo, leon napisał(a):

    > Uprasza sie grupowiczow o nie dokarmianie trolla
    proszę o wyjaśnienie o co chodzi w takich postach troche sie domyślam, że o
    nie pisanie bez sensu czy słusznie?

  • 7. Data: 2004-07-30 21:08:15
    Od: leon <L...@i...pl>

    Dnia Fri, 30 Jul 2004 22:14:16 +0200, piotr <x...@x...pl> napisał:

    > proszę o wyjaśnienie o co chodzi w takich postach troche sie domyślam,
    > że o
    > nie pisanie bez sensu czy słusznie?
    pare definicji troli z roznych faq

    1.
    Troll - autor obraźliwych postów, zawierających ataki personalne;
    prowokator, pyskacz, cham.

    Wdawanie się w dyskusje z trollem pozbawione jest sensu z dwóch
    powodów: (1) prowokuje go do dalszego trollowania i (2) trollowi
    zależy tylko na wywołaniu zamieszania; nie interesuje go temat
    dyskusji, a więc i wnioski z tejże. A wnioski na ogół wyglądają tak:
    EOT i/lub PLONK.

    Praktyka dowodzi, że trolle poddane ostracyzmowi odchodzą, dlatego
    uprasza się o ignorowanie takich osobników. Zawsze jest killfile lub
    scorefile a przed przypadkami nieuleczalnymi można ostrzegać na
    pl.news.mordplik.

    2.
    "Troll, jaki jest, każdy widzi". Trolle znane z fantastyki to jednak
    pestka
    w porównaniu z niektórymi osobnikami, którzy próbują odreagować własne
    stresy
    i frustracje kosztem grupowiczów. Czasem troll jest od początku
    nastawiony
    agresywnie. Czasem jednak zwykły newbie zamienia się w trolla w
    proteście
    przeciw próbom nakłonienia go do przestrzegania netykiety.

    Wikipedia definiuje trolla usenetowego następująco:

    Troll w Internecie to osoba, wysyłająca wiadomości, które wywołują
    polemiki lub pełne złości odpowiedzi, nie wnosząc żadnych nowych
    treści do dyskusji - często umyślnie, tylko dla rozrywki.

    Choć technicznie różni się to od flejmu, który jest bezpośrednim
    atakiem ad personam, trolle często uciekają się do insynuacji lub
    wprowadzania rozmówców w błąd w dążeniu do swych celów: wzbudzania
    polemiki dla samej polemiki, kompromitowania tych, z którymi się
    nie zgadzają, lub utrudniania dyskusji przez stwarzanie napiętej
    atmosfery.

    Trolla łatwo poznać po:

    - wulgarnych odzywkach (w odpowiedzi na protesty grupowiczów lub bez
    powodu),
    - braku netykiety (patrz powyższe punkty),
    - uporczywym powtarzaniu tych samych argumentów,
    - ogólnej chęci do rozrabiania zamiast dyskutowania na temat.

    Jakakolwiek dyskusja z trollem jest bezcelowa - nie zależy mu na
    porozumieniu.
    Zależy mu jedynie na tym, aby mieć ostatnie zdanie. Najlepiej więc
    ignorować
    jego próby zwrócenia na siebie uwagi. Gdy się znudzi, sam sobie
    pójdzie. Do
    tego czasu można go dodać do killfile'a.

    Bardzo agresywne i denerwujące przypadki można zgłosić na
    pl.news.mordplik
    i pl.news.admin. Wówczas zajmą się nimi doświadczeni specjaliści. ;-)

    3.
    troll - osoba mająca za dużo do powiedzenia na każdy temat, szczególnie na
    ten, o którym nie ma bladego pojęcia.

    to chyba wystraczy za odpoweidz

    leon

  • 8. Data: 2004-07-31 09:08:16
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Uprasza sie grupowiczow o nie dokarmianie trolla
    > "Przemyslaw Rokicki"

    zdefiniuj slowo troll

    P.

  • 9. Data: 2004-07-31 09:10:08
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    > ocenic, czy dyskutuje, czy po prostu karmie trolla. Choc wystarczyla jedna
    > polemika, by wyrobic sobie wlasna opinie :>

    no to moze rozwiniesz mysl ?

    P.

  • 10. Data: 2004-07-31 09:11:47
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Święte słowa :-)

    wez lepiej pliczek jechowskich gazetek i idz na rynek ludziom truc dupe.

    > pdr
    > Olo

    P.