  • 1. Data: 2007-12-11 08:55:35
    Temat: do kogo nalezy część nieruchomości ?
    Od: "derwisz75" <derwisz 75@wp.pl>

    jest sobie stary dom poniemiecki,
    parter, piętro, drugie pietro ze skosami ale z wydzielonymi dwoma pokojami,
    i duzymi stryszkami obok tych pokoii, oraz strych na 3 kondygnacji.
    pierwotnie jednorodzinny po wojnie mieszkaly w nim dwie rodziny,
    jedna na parterze druga na pietrze.
    przez lata powojenne rodzina mieszkajaca na pietrze
    przechodzila przez mieszkanie tych z dolu aby dostac sie na pietro.

    w 58 roku zostal dom sprzedany tym rodzinom wraz z uzytkowniem wieczystym
    dzialki.
    ludziom z piętra zostalo sprzedane - opis w akcie -1 pietro i dwa pokoje na
    poddaszu wraz z przynaleznosciami.

    potem zostalo dobudowane osobne wejscie dola tych z pietra i męczący układ
    sie skończył.
    ale jednoczesnie rodzina z dolu stracila dostepp do strychu i stryszków

    i teraz mam pytanie czy obecny wlasciciel drugiego pietra moze zburzyc
    sciany na 2 pietrze i powiekszyc te dwa pokoje
    o te stryszki ,oraz zaadoptowac strych, bo przeciez rodzina z dolu nie ma
    dostepu i tak by nie korzystala.
    i czy by nie mozna bylo skorzystac z prawa zasiedzenia ?

  • 2. Data: 2007-12-11 16:19:17
    Temat: Re: do kogo nalezy część nieruchomości ?
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > sciany na 2 pietrze i powiekszyc te dwa pokoje
    > o te stryszki ,oraz zaadoptowac strych, bo przeciez rodzina z dolu nie ma

    W sensie własności - nie ma prawa. Może wystarczy je po prostu dokupić ?

    > i czy by nie mozna bylo skorzystac z prawa zasiedzenia ?

    Jeśli dziś zburzycie ściankę to za 30 lat będziecie mogli ...

  • 3. Data: 2007-12-11 17:25:36
    Od: "derwisz75" <derwisz 75@wp.pl>

    > W sensie własności - nie ma prawa. Może wystarczy je po prostu dokupić ?
    pewnie że tak najprościej, ale może już nie trzeba ?

    > Jeśli dziś zburzycie ściankę to za 30 lat będziecie mogli ...
    scianki nie sa zburzone ale ze stryszków i strychu korzysta wyłącznie jedna
    rodzina od ponad 30 lat,
    ma tam swoje graty itp

  • 4. Data: 2007-12-11 19:12:35
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "derwisz75" <derwisz 75@wp.pl> napisał w wiadomości
    > pewnie że tak najprościej, ale może już nie trzeba ?

    > scianki nie sa zburzone ale ze stryszków i strychu korzysta wyłącznie
    > jedna rodzina od ponad 30 lat,
    > ma tam swoje graty itp

    Warto więc spróbować. Ryzykuje się tylko opłatą za sprawę (2000) i
    pogorszeniem stosunków z pozostałymi właścicielami. Przy tym uzasadnieniu:
    od 30 lat mieszkańcy parteru nie mieli fizycznej możliwości wchodzenia na
    strych, szanse są IMHO duże.

  • 5. Data: 2007-12-11 19:27:09
    Od: "derwisz75" <derwisz 75@wp.pl>

> [...]
    > od 30 lat mieszkańcy parteru nie mieli fizycznej możliwości wchodzenia na

    to jest sarkazm czy tak rzeczywiście uważasz ?