  • 1. Data: 2005-03-25 17:56:24
    Temat: dług , firma Ultima i oferta niewypłacalności : czy podpisywać ?
    Od: "kompad" <k...@m...icpnet.pl>

    Witam , mam problem z firmą Ultima z Wrocławia ( z siedzibą w
    Luxemburgu) , która to nabyła pewien dług wobec TPSA .
    W piśmie z 07.02.2005 dług został określony jako : 950 zł.( z tytułu
    faktur ) + 150 z tyt. not odsetkowych , czyli łącznie 1100 zł . W
    piśmie z 18.03.2005 dług ten już wyniósł 1400 zł. (Jak oni to liczą ? )
    W tym drugim piśmie przyszedł też oprócz oczywiście zachęty do zapłaty
    w w/wym. wysokości , formularz - oświadczenie zawierające klauzulę -
    że " uznaję roszczenie <....> i potwierdzam po mojej stronie
    istnienie bezwarunkowego zobowiązania do zapłaty należności z ww.
    tytułów <...> .Jednocześnie oświadczam , iż w chwili podpisania
    niniejszego Oświadczenia nie posiadam środków na spłatę mojego
    zadłużenie wynikającego z ww. tytułów" .
    Czy spotkał się może ktoś z podobną sytuacją ?
    Dodam , że sytuacja ta dotyczy osoby która ma ogromne problemy z
    delikatnie mówiąc "utrzymaniem płynności finansowej" , krótko mówiąc
    ma obecnie niezły "kanał finansowy" . Czy ta oferta określenia siebie
    jako osoby niewypłacalniej jest , że się tak wyrażę "opłacalna" . Czy
    przeciwnie , jest to oferta zawierająca niebezpieczny chwyt prawny ?
    Z góry dziękuję za zainteresowanie tym problemem .
    Pozdr.
    Andrzej

  • 2. Data: 2005-03-25 18:05:41
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "kompad" <k...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przeciwnie , jest to oferta zawierająca niebezpieczny chwyt prawny ?
    > Z góry dziękuję za zainteresowanie tym problemem .

    Jak uznasz dlug to wstrzymasz bieg przedawnienia, ktory w tym wypadku wynosi
    3 lata.

  • 3. Data: 2005-03-25 18:06:41
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kompad wrote:
    > Czy
    > przeciwnie , jest to oferta zawierająca niebezpieczny chwyt prawny ?

    i to jest to zdanie, które określa o co w tym wszystkim chodzi.

    Z kiedy jest ten dług? Jakie są daty na niezapłaconych fakturach?

    Długi sie przedawniają, zwykle po 3 latach.
    Podpisanie tego papierka spowoduje, że 3 lata będą biegły ponownie od
    dnia podpisania papierka.
    Po za tym to nic nie zmienia, oprócz faktu, że jak pójdą z tym do sądu,
    to mają sprawę wygraną na 100% a ty zobaczysz komornika w drzwiach.
    I do tego co już masz, będziesz miał jeszcze koszty sprawy i komornika.

  • 4. Data: 2005-03-25 18:18:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kompad" <k...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy spotkał się może ktoś z podobną sytuacją ?

    Chcą przerwać bioeg przedawnienia. Tym oświadczeniem uznajesz dług.

    Skoro rzeczona firma ma siedzibę w Luksemburgu, to ciekawe w jaki sposób
    eksportowano dane osobowe? Ale to tak na marginesie :-) - to tak w
    kontekście art. 47 i 48 Ustawy o ochronie danych osobowych. Już
    przekazywanie w kraju jest cokolwiek dyskusyjne. Co dopiero za granice.

  • 5. Data: 2005-03-25 18:20:27
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 25 Mar 2005 18:56:24 +0100, kompad napisał(a):

    > Witam , mam problem z firmą Ultima z Wrocławia ( z siedzibą w
    > Luxemburgu) , która to nabyła pewien dług wobec TPSA .
    <ciach>

    Niech zgadnę - pisma te przyszły pocztą zwykłą - nie jako polecone.

    Generalnie wyrzucić do kosza jeśli przyszły zwykłym listem.
    Poza tym skoro podsuwają do podpisu oświadczenie o uznaniu długu - to chyba
    dług ten jest już przedawniony więc nic nie podpisuj, nie dzwon do nich.

    Zaczniesz jakieś działania jak otrzymasz jakieś pismo listem poleconym lub
    za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

    Radzę poczytać archiwum grupy - temat firm windykacyjnych pojawia się
    przeciętnie kilka razy w tygodniu. Znajdziesz tam wiele ciekawych
    komentarzy.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 6. Data: 2005-03-25 18:33:26
    Od: "kompad" <k...@m...icpnet.pl>

> [...]
    > chyba
    > dług ten jest już przedawniony więc nic nie podpisuj, nie dzwon do

    Przyszły zwykłym listem

    Hm , czyli ... do kosza z tym ?

  • 7. Data: 2005-03-25 18:36:01
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kompad wrote:
    > Przyszły zwykłym listem
    >
    > Hm , czyli ... do kosza z tym ?

    zdecydowanie tak.

  • 8. Data: 2005-03-25 18:59:19
    Od: "kompad" <k...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości news:d21ln2$t8$2@inews.gazeta.pl...

    > zdecydowanie tak.

    No tak , ale te faktury były wystawione w drugim półroczu 2003 r. ,
    czyli musi upłynąć jeszcze rok z okładem do ich przedawnienia .
    Czyli nadal mam dylemat....

  • 9. Data: 2005-03-25 19:12:26
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    kompad wrote:
    > No tak , ale te faktury były wystawione w drugim półroczu 2003 r. ,
    > czyli musi upłynąć jeszcze rok z okładem do ich przedawnienia .
    > Czyli nadal mam dylemat....

    Ale taki papier *tobie* nic nie daje.

    Jesli podadza Cie do sadu zanim uplynie termin przedawnienia to ten
    papier *nic* nie zmieni, pewnie go nawet nie wezma.

    Jesli podadza Cie do sadu po uplynieciu terminu przedawnienia
    (watpliwe), to sie zaslaniasz przedawnieniem i moga isc na drzewo.

    Jesli Cie nie podadza do sadu, to Ci moga skoczyc :)

    Natomiast podpisanie tego cuda spowoduje, ze przedluzysz sobie okres
    przedawnienia. Zatem do kosza z tym i sie nie przejmuj.

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 10. Data: 2005-03-25 19:23:09
    Od: "kompad" <k...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Kocureq" <a...@...stopce.pl> napisał w wiadomości
    > Natomiast podpisanie tego cuda spowoduje, ze przedluzysz sobie okres
    > przedawnienia. Zatem do kosza z tym i sie nie przejmuj.
    Ok , jasne , ale jest też pytanie czy kwota tego długu będzie rosła
    nadal ? i to w takim tempie jak pisałem ( między 07.02.2005 a
    18.03.2005 jakieś trzysta zł przy kwocie bazowej około 1000 zł) , a w
    ich "ofercie" jest sugestia jakoby podpisanie tego oświadczenia mogło
    zastopować to naliczanie odsetek...