  • 141. Data: 2006-09-19 13:16:45
    Temat: Re: dług
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Mechanizmy meldowania/wymeldowania w hotelach są akurat nieco inne -
    > meldunek jest "na miejscu". Głupio by było latać z każdym gościem do
    > urzędu :)
    >
    > Więc meldowanie/wymeldowanie jest na bieżąco.

    O tym własnie mówię.
    Z tym, że jeżeli komornik wie, że w pokoju hotelowym jakieś rzeczy mogły
    pozostać to i tak do tego pokoju wejdzie.

    > W przypadku mieszkań prywatnych trzeba by latać po urzędach, a - o ile
    > kiedykolwiek byłeś w takim urzędzie - wiesz, że regularnie bywają w nich
    > kolejki i zasadniczo tylko jeden dzień w tygodniu działają nieco dłużej,
    > niż standardowe godziny pracy etatowców.
    >
    > IMHO całkowicie wystarczającym "papierem" byłby akt kupna-sprzedaży
    > (jeśli ktoś kupił mieszkanie dłużnika) albo np. wypowiedzenie umowy najmu.

    Oczywiście. Normlany komornik nie będzie latał po cudzych mieszkaniach
    jak mu jakkolwiek uprawdpodobnisz, że dłużnika tam już nie ma.
    Ale posłać na drzewo się go nie da, jak sam nie będzie chciał tam wejść.

    > Nie, bo akurat gdyby mi się trafiło przebywać hotelu, najcenniejszymi
    > ruchomościami byłby mój telefon oraz komputer. Jedno i drugie byłoby w
    > moim przypadku wyłączone od zajęcia na powyższej podstawie :)

    Zgadzam się. Nigdy nie twierdziłem, że nie.

  • 142. Data: 2006-09-19 13:17:37
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Sam? Nie ma jak. Musiałby zamówić asystę policji.
    Aha.

    > W międzyczasie można
    > chociażby ściągnąć sąsiadów na świadków, że osoba, której szuka
    > komornik, już tu nie mieszka.
    Ale to nie jest przeszkodą do wejścia.
    Potem ewentualnie złożysz skargę na komornika.

  • 143. Data: 2006-09-19 13:18:06
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Stosowanie prawa to zawsze w jakimś zakresie czyjeś "widzi mi się". Tak
    > działa sądownictwo. A komornik działa pod kontrolą - masz zastrzeżenia do
    > jego działania - wnosisz skargę.

    Tak? I co z tego jak sądy prawo mają gdzieś. Skarga na czynności
    komornika powinna być rozpatrzona w ciągu 7 dni, natomiast np. w Gorzowie
    jest to około miesiąca o ile masz te szczęście i nie trafisz na porę
    urlopów. Poza tym prawo jest do dupy, bo dlaczego np. komornik nie odpowiada
    za zniszczenie lub utratę zajętych rzeczy podczas transportu? W imię jakiej
    zasady? Więc prawda jest taka, że skargę możesz sobie składać, zanim będzie
    rozpatrzona to i tak już będzie np. po licytacji, a komornik wypłaci Ci
    wtedy odszkodowanie w takiej wysokości, jak sobie dane przedmioty wycenił.

  • 144. Data: 2006-09-19 13:21:16
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    tokaj1 wrote:
    > Moje zdanie jest takie: firmy windykacyjne i komornicy to hieny
    > cmentrane, które żerują na ludzkim nieszczęściu.

    I tak i nie.
    Prawo jest twarde i dlatego czasmi bezduszne.

    > Od prawa mamy sądy. Niech te działają sprawnie.
    A kim do licha jest komornik?

  • 145. Data: 2006-09-19 13:27:31
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Arapaho" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    > odpowiedzialności. A ty możesz jedynie złożyć odwołanie, lub złożyć skargę
    > na jego pracę do organu, który ten nakaz ustanowił. A różne spekulacje, że

    A co ma do tego organ, który wydał nakaz? Skargę się składa do sądu
    właściwego dla rewiru danego komornika.

    > dłużnik akurat się wyprowadził, zmienił miejsca zamieszkania, to są
    > odosobnione i sporadyczne przypadki. Po to jest prowadzona windykacja
    > przedkomornicza, aby to wszystko w 100% ustalić - miejsce zamieszkania,
    > majątek, miejsce zatrudnienia, wynagrodzenie itp., i aby móc wskazać w
    > postępowaniu sądowym gdzie i z czego komornik ma zaległość ściągnąć.

    Tak, później się trafiają przypadki jak tego faceta, do którego przyszła
    komorniczka, bo jej wystarczyło, że się nazwisko i imię zgadzało. Komornik
    narozrabia a buli za to Skarb Państwa z naszych podatków. Nie rozumiem
    dlaczego sądy nie są zobligowane do podawania w wyrokach nr-u PESEL, w końcu
    dużo lepiej identyfikuje to osobę, niż adres zamieszkania. Tym bardziej, że
    najczęściej sądy zbytnio się nie przykładają, do tego aby stwierdzić, czy
    podany adres jest właściwy. W sumie to mając np. umowę na dane nazwisko,
    możemy z książki telefonicznej spisać pierwszy lepszy adres osoby o takich
    personaliach i wyrok zapadnie. A później niewinna osoba musi udowadniać, że
    nie jest wielbłądem.

  • 146. Data: 2006-09-19 14:11:08
    Od: "Arapaho" <a...@p...pl>

    > A co ma do tego organ, który wydał nakaz? Skargę się składa do sądu
    > właściwego dla rewiru danego komornika.

    Organ, który wydał nakaz = sąd, właściwy dla rewiru komornika.

    > Tak, później się trafiają przypadki jak tego faceta, do którego
    > przyszła

    Racja, ale my tu nie rozmawiamy o "przypadkach", ale poniękąd się zgadzam,
    żę zdarzają się przedziwne historie.

  • 147. Data: 2006-09-19 15:06:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > ciekawa teoria

    Podstawy logiki.

  • 148. Data: 2006-09-19 15:17:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arapaho wrote:

    > Wskaż mi proszę miejsce, wktórym napisałem, że to prawnicy mojego
    > banku??????

    "Zostały uznane przez prawników za bezzasadne".

    Jakby to był wyrok sądowy, to normalny człowiek napisałby "zostały
    uznane przez sąd za bezzasadne".

    > Ciekawe, dlaczego przez tyle lat i po tylu kontaktach z dłuznikami, nie
    > trafilem na "upartego"?

    A co ja jestem, wróżka?

    > Tu mogę się zgodzić, ale nie zmienia to faktu o którym napisałem wyżej.

    Nikt z moich znajomych od lat nie trafił w "totka" więcej jak czwórkę.

    Sugerowałbyś, że gry są ustawiane?

    > A możesz napisać konkretnie, jakie to były groźby karalne? Cóż on takiego
    > powiedział?

    Grożenie procesem karnym za odmowę spłacania w nierealnym tempie.
    Proponowane przez niego warunki doprowadziłyby do sytuacji, w której -
    na skutek niemożności zapłacenia rachunków - moja zdolność uzyskiwania
    dochodu spadłaby poniżej poziomu, w którym mógłbym spłacać cokolwiek. A
    legalnie komornik nie miałby czego u mnie zająć. Na to on "no o zajmie
    się panem prokurator". A potem jeszcze zwyzywał mnie, skurwysyn jeden,
    od pijaków i ćpunów - a ja jestem abstynentem.

    > No cóż, takie niestety mamy realia....

    Takie realia to są w szmaciarskich bankach. Nigdy więcej z tymi
    naciągaczami nie będę rozmawiał. I innym radzę to samo.

  • 149. Data: 2006-09-19 15:18:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > Ale to nie jest przeszkodą do wejścia.
    > Potem ewentualnie złożysz skargę na komornika.

    Wątpię, żeby w takiej sytuacji policjanci umożliwili siłowe wejście.

  • 150. Data: 2006-09-19 15:20:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arapaho wrote:

    > "Te", to sobie możesz do tatutsia zwracać, a "te, fachowiec", do swoich
    > kumpli z budowy. Propnuje Ci tam wrócić i głosić swoje "teorie". Poziom
    > twoich różnych zwrotów, świadczy tylko o Tobie i twojej kulturze.

    Przyganił kocioł garnkowi.

    > Komornik tylko i wyłącznie egzekwuje prawomocną decyzję sądu. Niewiem, jak

    Owszem. Dotyczącą OSOBY i jej majątku. A nie majątku osób trzecich, w
    pobliżu którego ta osoba kiedyś przebywała.

> [...]
    > dłużnik akurat się wyprowadził, zmienił miejsca zamieszkania, to są
    > odosobnione i sporadyczne przypadki. Po to jest prowadzona windykacja

    SezU

    > przedkomornicza, aby to wszystko w 100% ustalić - miejsce zamieszkania,
    > majątek, miejsce zatrudnienia, wynagrodzenie itp., i aby móc wskazać w
    > postępowaniu sądowym gdzie i z czego komornik ma zaległość ściągnąć.

    Teoria, teoria, teoria...

    > Z tego co pamiętam, dyskusja zaczęła się od tego, czy komornik z nakazem, ma
    > prawo wejść do domu rodziców dłużnika, jeżeli on jest tam zameldowany i tam
    > mieszka i zająć w tym domu znajdujące się tam ruchomości. Odpowiedź jest tak
    > i akurat tego nie zmienisz. Rodzice co najwyżej będą pisać odwołania lub

    Jeśli mieszka - tak. Jeśli nie mieszka - nie.