  • 21. Data: 2008-07-08 18:06:25
    Temat: Re: denominacja z 1994 roku
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Johnson" <j...@n...pl> wrote

    > To chyba jednak nie do końca prawda. "zaokrąglenia" miały miejsce już
    > wcześniej, na skutek inflacji i polegały na "wychodzeniu z użycia"
    > mniejszych nominałów. Najpierw "znikły" grosze, potem 1 zł, 2 zł i 5 zł. Z
    > tego co pamiętam najniższym nominałem jaki chodził wówczas w użyciu było
    > 10 zł. Inne końcówki w cenach zostały "zaokrąglone" już wcześniej.

    Jedne i drugie efekty teoretycznie z punktu widzenia ekonomicznego mogą mieć
    miejsce. Które były silniejsze w Polsce w tamtych latach to nie wiem.

  • 22. Data: 2008-07-08 18:15:46
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 08 lipiec 2008 19:47
    (autor swen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <JKNck.169863$P83.39388@newsfe20.ams2>):

    > Glosowalem na PO czy teraz jestem juz inteligentniejszy?

    Bynajmniej. Znasz powiedzenie ,,jaki jest szczyt chamstwa? Zagłosować na PO
    i zostać w UK''. Przez takich jak ty, mamy Donka... Wamać.

    --
    Tristan

  • 23. Data: 2008-07-08 18:39:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    swen pisze:

    > Ksiazeczki mieszkaniowe tez?

    A książeczki mieszkaniowe były w jakiej walucie? Nie przypadkeim właśnie
    w tej, którą pożarła inflacja pod koniec komuny?

  • 24. Data: 2008-07-08 18:51:46
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-07-08 19:06 swen pięknie wystukał/a:

    > "W 1995 roku koszt denominacji polskiego złotego wyniósł 30 milionów nowych
    > złotych (300 miliardów starych złotych), czyli tyle, co około 4 km
    > autostrady".

    Na dodatek pieniązków nie robiła nasza mennica tylko mennica we Włoszech.
    Taką wybrała Hanna GWalc i jeszcze dostała kupe szmalu w nagrodę-za trud.

    --
    animka

  • 25. Data: 2008-07-08 18:51:58
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

  • 26. Data: 2008-07-08 19:06:41
    Od: "inal" <n...@c...pl>

    "Johnson" <j...@n...pl> wrote in message
    > Czyli przy przyjęciu tego miernika waloryzacji twoje zarobki z 1992 roku
    > są obecnie warte 4215,92 zł.
    >
    > Znacznie ciekawsze są przeliczniki na towary, ale ceny towarów z lat
    > poprzednich są trudno dostępne :(

    Można tez w oparciu o CPI:
    http://www.stat.gov.pl/gus/45_1634_PLK_HTML.htm
    Inflacja w latach 1995-2007 to ok. 276% czyli jego 4 mln PLZ to gdzieś 12
    tys PLN (albo 14 tys PLN jesli dodamy kawalek 1994).

  • 27. Data: 2008-07-08 19:15:59
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "inal" <n...@c...pl> wrote in message
    > Inflacja w latach 1995-2007 to ok. 276% czyli jego 4 mln PLZ to gdzieś 12
    > tys PLN (albo 14 tys PLN jesli dodamy kawalek 1994).

    mnożyłęś czy dodawałeś latami, że wyszło 276% ?

  • 28. Data: 2008-07-08 19:16:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jul 2008, Tristan wrote:

    > (autor Piotr [trzykoty]

    > A da się w przód?

    Trzeba sprawdzić w postach na p.m.s o cofaniu na jednokierunkowej ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2008-07-08 19:21:31
    Od: "inal" <n...@c...pl>

    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote in message
    > mnożyłęś czy dodawałeś latami, że wyszło 276% ?

    Mnozyłem. 276% = 127,8% * 119,9% * ... * 102,5%.

  • 30. Data: 2008-07-08 20:52:13
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Arek <a...@e...net> writes:

    > Tak swoją drogą - średnie zarobki w tym roku to było 35 220 000 zł
    > (starych) czyli 3 522 zł po denominacji.

    2350 dolarow rocznie, czy jakos tak... Troszeczke sie zmienilo, co?

    MJ