  • 1. Data: 2008-02-25 07:45:16
    Temat: dawca nasienia a konsekwencje prawne
    Od: "maximus" <b...@a...skasuj_to.pl>

    Miałem już kilka ofert od kobiet, że nie interesuje ich facet jedynie chcą
    dziecko.
    Po co płacić za szpital i cała procedurę jak można załatwić to w bardziej
    humanitarny sposób.
    Moje pytanie to w jaki sposób zabezpieczyć się przed ew konsekwencjami
    wynikającymi z ojcostwa w przypadku gdyby kobiecie coś się odwidziało?

    Czy wystarczy zwykłe oświadczenie kobiety, o tym iż ojciec jest nieznany a
    ona zrzeka się wszelkich roszczeń finansowych wynikajacych z poczęcia
    dziecka od strony "dawcy" ?
    Czy musi to być notarialnie zrobione czy ew przy świadkach wystarczy?
    Ktoś miał z tym do czynienia i potrafi coś doradzić?

  • 2. Data: 2008-02-25 07:52:36
    Temat: Re: dawca nasienia a konsekwencje prawne
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 25 Feb 2008 08:45:16 +0100, maximus napisał(a):

    > Moje pytanie to w jaki sposób zabezpieczyć się przed ew konsekwencjami
    > wynikającymi z ojcostwa w przypadku gdyby kobiecie coś się odwidziało?

    Nie ma takiej możliwości. W żaden sposób nie można się zrzec alimentów, w
    żaden sposób przed narodzeniem dziecka matka nie może nic na ten temat
    oświadczyć.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 3. Data: 2008-02-25 08:05:17
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

> [...]

    > Moje pytanie to w jaki sposób zabezpieczyć się przed ew konsekwencjami
    > wynikającymi z ojcostwa w przypadku gdyby kobiecie coś się odwidziało?

    Nie da się.

    Jedyne zabezpieczenie to anonimowo umówić się na drugim końcu PL (lub
    Europy), żeby Cię nikt potem nie znalazł. No chyba że w końcu stworzą
    tę powszechną bazę DNA wszystkich obywateli ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 4. Data: 2008-02-25 08:05:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    maximus wrote:
    > Mia?em ju? kilka ofert od kobiet, ?e nie interesuje ich facet jedynie chc?
    > dziecko.
    > Po co p?aciae za szpital i ca?a procedure jak mo?na za?atwiae to w bardziej
    > humanitarny sposób.
    > Moje pytanie to w jaki sposób zabezpieczyae sie przed ew konsekwencjami
    > wynikaj?cymi z ojcostwa w przypadku gdyby kobiecie co? sie odwidzia?o?

    Zapomnij. Nie da się.

  • 5. Data: 2008-02-25 08:12:52
    Od: "maximus" <b...@a...skasuj_to.pl>

    > Zapomnij. Nie da się.

    Szkoda bo w ten sposób odebrali podwójna przyjemnośc obywatelom.
    Jedną wynikająca z aktu a drugą wynikającą z poczęcia.
    A państwo też by zyskało na przyroście naturalnym, z którym mają problem.

    Dziękuję za podpowiedzi w takim razie nie ładuję się w takie interesy.

  • 6. Data: 2008-02-25 08:27:36
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 25 Feb 2008 09:05:17 +0100, Henry(k) napisał(a):

    > Jedyne zabezpieczenie to anonimowo umówić się na drugim końcu PL (lub
    > Europy), żeby Cię nikt potem nie znalazł. No chyba że w końcu stworzą tę
    > powszechną bazę DNA wszystkich obywateli ;-)

    Anonimowo, po ciemku, w masce, nie odzywać się. I nie zostawić żadnych
    płynów ustrojowych! ;-)

  • 7. Data: 2008-02-25 08:28:18
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 25 Feb 2008 09:12:52 +0100, maximus napisał(a):

    > Szkoda bo w ten sposób odebrali podwójna przyjemnośc obywatelom. Jedną
    > wynikająca z aktu

    No nie, państwo nie może odebrać przyjemności z aktu płciowego.

  • 8. Data: 2008-02-25 08:38:23
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > Zapomnij. Nie da się.

    Może się i da ale nikt naprawdę poważny nie da *gwarancji* jak
    zdecyduje sąd (odkręci lub uzna za nieważne) jak się kobiecie
    "odwidzi" i pójdzie do sądu (po paru latach).

    Przykładów orzecznictwa w podobnych sprawach jak rozumiem nie ma ;-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Zasada oko za oko uczyniłaby wkrótce cały świat ślepym.

  • 9. Data: 2008-02-25 08:43:20
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > Nie ma takiej możliwości. W żaden sposób nie można się zrzec alimentów, w
    > żaden sposób przed narodzeniem dziecka matka nie może nic na ten temat
    > oświadczyć.

    ok, to ze wszyscy mowia ze sie nie da to juz wiemy
    ale...

    jak w takim razie rozwiazana jest sytuacja z bankami nasienia, czy to oznacza,
    ze dawca nasienia do takiego banku, moze sie nagle spodziewac np 10 pozwow o
    alimenty, przeciez to jakos prawnie musi byc uregulowane

  • 10. Data: 2008-02-25 08:44:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Adam Filip wrote:

> [...]
    > "odwidzi" i pójdzie do sądu (po paru latach).
    >
    > Przykładów orzecznictwa w podobnych sprawach jak rozumiem nie ma ;-)

    podejrzewam, że są: ojcem biologicznym się jest i koniec.