eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawodarowizna, zachowek, rarząca niewdzięczność, wydziedziczenie › Re: darowizna, zachowek, rarząca niewdzięczność, wydziedziczenie
  • Data: 2016-01-26 10:20:09
    Temat: Re: darowizna, zachowek, rarząca niewdzięczność, wydziedziczenie
    Od: szerszen <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    m <m...@g...com> wrote:

    > Piszę z głowy, ale wydaje mi się że gdzies czytałem o przypadku kiedy
    > sąd stwierdził że regularne wyzwiska to za mało żeby mówić o rażącej
    > niewdzięczności.

    Z tego co doczytałem, to dwie z 3 przesłanek do wydziedziczenia są spełnione:
    - wbrew woli spadkodawcy postępuje uporczywie w sposób sprzeczny z zasadami
    współżycia społecznego;
    - uporczywie nie dopełnia względem spadkodawcy obowiązków rodzinnych.

    Pytanie teraz jakie na tę okoliczność należałoby mieć "kwity" aby w przysżłości w
    razie sprawy o zachowek przed sądem te przesłanki udowodnić. Czy samo oświadczenie
    woli spadkodawcy u notariusza wystarczy?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń