eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawodarowizna, zachowek, rarząca niewdzięczność, wydziedziczenie › Re: darowizna, zachowek, rarząca niewdzięczność, wydziedziczenie
  • Data: 2016-01-27 23:05:57
    Temat: Re: darowizna, zachowek, rarząca niewdzięczność, wydziedziczenie
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 26 Jan 2016, szerszen wrote:

    > Z tą 1/3 to bardziej chodzi mi o straszak na młodsze dziecko, że jak zacznie bardzo
    fikać, to będzie miało problemu z U.S.

    Ale problem nie jest taki wielki.
    Sprowadza się do faktu, że "bezpiecznik przed przedawnieniem" w tym
    przypadku zadziała na korzyść zobowiązanego (do zapłacenia podatku):
    obowiązek powstanie z dniem powołania się przed skarbówką na fakt
    otrzymania darowizny.
    Oczywiście podatków nikt płacić nie lubi :P, więc i taki podatek
    jest batem, niemniej konstrukcja wyżej uchyla karalność.
    Zaś przy postawieniu wersji "że to miało być w roli zaliczki na czynsz"
    pytanie brzmi: a jakie są na to DOWODY?

    pzdr, Gotfryd