  • 1. Data: 2006-03-05 14:09:29
    Temat: dane osobowe u lekarza
    Od: "Nick Czemnick" <u...@n...doma.in>

    Nie korzystam już z usług pewnej kliniki stomatologicznej, czy mogę
    żądać usunięcia mojej kartoteki z ich bazy? jakby nie patrzeć jest to
    przetwarzanie danych.

  • 2. Data: 2006-03-05 14:54:14
    Temat: Re: dane osobowe u lekarza
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nick Czemnick [###u...@n...doma.in.###] napisał:
    > Nie korzystam już z usług pewnej kliniki stomatologicznej, czy mogę
    > żądać usunięcia mojej kartoteki z ich bazy? jakby nie patrzeć jest
    > przetwarzanie danych.

    Nie możesz, bo mają obowiązek je przechowywać.

  • 3. Data: 2006-03-05 15:14:49
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie możesz, bo mają obowiązek je przechowywać.

    tak, a poza tym przechowywanie a przetwarzanie to dwie różne rzeczy,
    poza tym dokumentacji lekarskiej nie można ot tak sobie zniszczyć

  • 4. Data: 2006-03-05 15:28:50
    Od: "Nick Czemnick" <u...@n...doma.in>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dueufn$co8$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nie możesz, bo mają obowiązek je przechowywać.

    Dlaczego mają obowiązek? do czego im to? nie zamierzam już korzystać z
    ich usług.

  • 5. Data: 2006-03-05 15:29:57
    Od: "Nick Czemnick" <u...@n...doma.in>

    Użytkownik "sg" <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał w wiadomości
    Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie możesz, bo mają obowiązek je przechowywać.
    >

    >tak, a poza tym przechowywanie a przetwarzanie to dwie różne rzeczy,
    >poza tym dokumentacji lekarskiej nie można ot tak sobie zniszczyć

    Też mi wielka dokumentacja, wiedzą ile mam zębów, w jakim stanie i które
    u nich leczyłem.
    Taką informację są w stanie stworzyć u dowolnego dentysty, u którego się
    pojawię, no poza terminami zakładania plomby.

  • 6. Data: 2006-03-05 17:29:00
    Od: "koma" <merowing27[wytnij]@tlen.pl>

    Użytkownik "Nick Czemnick" <u...@n...doma.in> napisał w wiadomości

    > Dlaczego mają obowiązek? do czego im to? nie zamierzam już korzystać z
    > ich usług.

    to nic. Niepubliczny zoz musi przechowywać dane pacjenta 10 lat. Takie
    prawo. Reklamacje proszę zgłaszać w Warszawie na Wiejskiej.

    K. (właśnie po egzaminie z medycyny sądowej)

  • 7. Data: 2006-03-05 17:58:38
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Nick Czemnick napisał(a):
> [...]
    > Taką informację są w stanie stworzyć u dowolnego dentysty, u którego się
    > pojawię, no poza terminami zakładania plomby.

    nie szkodzi, a na plomby jest gwarancja i termin zakladania tez jest
    wazny, poza tym nikt nie bedzie niszczyl dokumentacji i juz.

    Inna sprawa, ze nie mozesz zazadac usuniecia swoich danych z kazdego
    miejsca, ale zawsze mozesz zadac zaprzestania przetwarzania danych.

    sg

  • 8. Data: 2006-03-05 18:01:41
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > K. (wła?nie po egzaminie z medycyny s?dowej)

    No to spółczuję ... jak tam plamy opadowe ? :)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 9. Data: 2006-03-05 18:56:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nick Czemnick [###u...@n...doma.in.###] napisał:

    > Dlaczego mają obowiązek? do czego im to? nie zamierzam już korzystać
    > ich usług.

    Po pierwsze, bo ustawa tego od nich wymaga. Nie pamiętam która, ale na
    pewno mają taki obowiązek. Po drugie możesz za dwa miesiące podnieść
    zarzut, że Ci źle wyleczyli zęba i wówczas bez dokumentów mają
    problem. Po trzecie ewentualnie mogli to rozliczać w NFZ-cie, jeśli
    robiłeś na refundację.

  • 10. Data: 2006-03-05 19:31:51
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    sg napisał(a):

    > Inna sprawa, ze nie mozesz zazadac usuniecia swoich danych z kazdego
    > miejsca, ale zawsze mozesz zadac zaprzestania przetwarzania danych.

    To może wyjaśnię jedną rzecz. Jeśli przechowujesz dane, to już je
    przetwarzasz. Zatem nie możesz żądać zaprzestania przetwarzania od
    kogoś, kto ma obowiązek dane przechowywać.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl