  • 11. Data: 2008-11-30 13:15:45
    Temat: Re: dane osobowe na forum, prawa autorskie i ogólnie pieniactwo...
    Od: armar <a...@p...fm>

    Tomek pisze:

    > Pierwszy to zgłoszenie gdzie trzeba że popełniono przestępstwo.
    > Coś mi się widzi że ujawnienie czyichś danych osobowych
    > jest przestępstwem ściganym z urzędu na wniosek.

    Jakie "dane osobowe"?
    O danych osobowych poczytasz sobie np tutaj:
    http://www.giodo.gov.pl/144/
    (bo najwyraźniej nie wiesz co to jest).
    Na forum jest zrzut ekranu ze strony firmy!

    > Ktoś tam pisał że nazwisko to nie dane osobowe. Myli się.
    > Pod dane osobowe podchodzi np. określenie " ten rudy ze sklepu spożywczego
    > na Matejki w Pabianicach ".

    Albo adres IP?!
    Ten człowiek, który teraz kieruje GIODO tak twierdzi
    ( http://webmade.org/wiadomosci/adresy-ip.php )
    Niech sobie twierdzi - w Ustawie tego nie ma.
    Pewnie też jej nie czytał... ;)
    Nie ma nic o firmach - ich dane są *publicznie*
    udostępnione na stronach www.

    Art. 6. 1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się
    wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej
    do zidentyfikowania osoby fizycznej.

    Tu jednak masz dane firmy, a nie dane osobowe:
    ( http://weddingfoto.com.pl/index.php?kontakt )

    Marcin Rutyna
    m...@p...onet.pl
    +48 512 078 158
    gg:4021387

    (chyba, że pan Marcin nie zarejestrował swojej działalności,
    ale to już inna ustawa)

    --
    Pozdrawia Marek

  • 12. Data: 2008-11-30 13:25:06
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    > Wydaje mi się, że jak napisze, że firma "Jan Kowalski" z siedzibą w Krakowie,
    > ul. Nowaka 25/13 to nie naruszy ustawy o ochronie danych osobowych. Nie pisze
    > bowiem o osobie, a o firmie.
    >
    > Po zmodyfikowaniu postów w te sposób, by była mowa o firmie, a nie osobie,
    > będzie wg mnie OK.

    Tego nie wiem. Ale wiem na pewno jak jest z osobą fizyczną. Widziałem oficjalną
    odpowiedź z Biura Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych w bardzo podobnej
    sprawie. W piśmie wręcz kazano zgłosić na policje przestępstwo jeśli z forum nie
    zostaną usunięte wpisy dotyczące danych osób fizycznych. I tak przy okazji. Z
    tego co wiem tamta sprawa nie jest ruszona. Znajdzie się tutaj ktoś kto się nią
    zajmie? Kasa do wyrwania może być duża, bo to forum dużej i bogatej firmy.

  • 13. Data: 2008-11-30 16:30:04
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Tomek wrote:

> [...]
    > tamta sprawa nie jest ruszona. Znajdzie się tutaj ktoś kto się nią
    > zajmie? Kasa do wyrwania może być duża, bo to forum dużej i bogatej

    Wiesz, że gdzieś dzwoni - ale nie wiesz gdzie...
    widziałeś jakieś pismo - ale nie wiesz czego dotyczyło...
    może przestań hipotetyzować - tylko konkrety
    pokaż sprawe, pokaż pismo - (wydaje)misie to zostaw innym....

    Fakty są takie
    1. Ktoś kradnie czyjąś stronę
    2. Ten ktoś przyznaje się
    3. Inna osoba chce o tym napisać na forum
    4. Ten kto kradł chce mnie zmusić do edytowania tego co ktoś inny napisł -
    czyli prawdę

    wszystkie informacje zgormadzone na forum są dostępne w sieci
    a człowiek chce zastraszyć mnie bym wyedytował wiadomość o tym, że on ukradł
    coś...
    za 2 mce przeprosiny znikną z jego strony i klienci będą już czyści...

    i przede wszystki - czytaj uważnie - na forum nie pisałem ja - pisali inni
    ludzie....
    rozumiesz ten drobny fakt?

    --
    pozdrawiam

  • 14. Data: 2008-12-01 21:28:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Nov 2008, Tomek wrote:
    [...komuś...]

    > Tego nie wiem. Ale wiem na pewno jak jest z osobą fizyczną.

    Ale firma "Jan Kowalski" to właśnie *nazwa osoby fizycznej*.
    Pech masz, ale usiłuję jakoś eksponować informację, że w przypadku
    DG OF (w tym S.C.) firma określa *osobę fizyczną* (lub osoby przy SC)!
    I jest okazja ;)

    Niestety mamy problem słownikowy: brak jest dobrych, krótkich określeń
    dla "osoby która nie występuje w celach gospodarczych lub właściciel
    nieruchomości" oraz "osoby która nie prowadzi DG ani nie jest rolnikiem
    ryczałtowym".
    Posłużenie się określeniem "konsument" jest nieścisłe, posłużenie się
    określeniem "osoba fizyczna" jest błędne.
    Tak źle, tak niedobrze, trzeba całym zdaniem :(

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2008-12-01 21:47:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Nov 2008, armar wrote:

    > Nie ma nic o firmach - ich dane są *publicznie*
    > udostępnione na stronach www.

    Prawda. Ale nie w ten sposób!

    > Art. 6. 1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się
    > wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej
    > do zidentyfikowania osoby fizycznej.

    Prawda.

    > Tu jednak masz dane firmy, a nie dane osobowe:

    Nieścisłość o tyle, że dane tej firmy są danymi osobowymi, bo firma
    to jego nazwa. Osoby fizycznej dodajmy.

    Właściwy cytat to IMO:
    http://www.kodeks.wirt.pl/index.php?uodo

    Art. 43. 1. Z obowišzku rejestracji zbioru danych zwolnieni
    sš administratorzy danych:
    9) powszechnie dostępnych,

    A dane firm - *w tym* dane o:

    - prowadzących DG w formie DG OF (w tym S.C.)
    - zarządzających DG w formie osób prawnych (zarząd, rada nadzorcza)

    ... jak najbardziej SĄ publicznie dostępne.

    Oczywiście nie umniejsza to ochrony dobrego imienia (ale o tym zkruk
    napisał) ani wykorzystania tych samych danych w *innym* celu (nie
    związanym z tą konkretną DG), ale tego również nie ma (skoro chodzi
    o krytykę tejże DG).

> [...]
    > +48 512 078 158
    > gg:4021387
    >
    > (chyba, że pan Marcin nie zarejestrował swojej działalności,

    No, ale łamałby ze 3 ustawy (o rejestracji DG, o NIP i o statystyce).

    Albo z okazji niezarejestrowania właściwej działalności, albo (jeśli
    jest zarejestrowana DG), bo z okazji przedstawienia oferty publicznej
    na stronie z ofertą powinny być podane nr ewidencyjny DG, REGON
    (to chyba w ustawie o statystyce) i NIP.

    pzdr, Gotfryd