eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczyją własnością są pieniądze w banku › Re: czyją własnością są pieniądze w banku [Odpowiedzialność banku za "nieśpieszną" reakcje na "incydent z hakerami"]
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czyją własnością są pieniądze w banku [Odpowiedzialność banku za
    "nieśpieszną" reakcje na "incydent z hakerami"]
    Date: Sat, 17 Jun 2023 20:27:25 +0200

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> pisze:

    > No, pewnie tak, ake dlatego, że mają więcej do stracenia.
    > Bo co ma wspólnego gwarancja BFG z utratą kasy w ataku hakerskim?

    Niewiele ale "może" wpływać na ocenę (potencjalnych) konsekwencji
    interpretacji/uzasadnienia sądu w przełożeniu na inne sprawy.

    Banki mają wielkie oszczędności na bankowości elektronicznej
    (znacznie mniejsza sieć oddziałów) więc naturalne jest oczekiwanie że
    wezmą na siebie _trochę_ ryzyka ataków hakerskich na kompy klientów.
    "Trochę" dla mnie znaczy "z bardzo wyraźnymi/ostrymi ograniczeniami".
    W tym przypadku klient zgłaszał " _jakieś_ problemy z dostępem do konta"
    a bank widać zakładał przez dwa dni *bez zapytania klienta" że jak są
    operacje na koncie to problemy znikły.

    Ja pamiętam wielką dyskusję na usenecie o tym czy lepsza jest armia
    zawodowa czy z poboru (jak znosili pobór w RP3) z omijaniem przez
    dyskutantów bardzo szerokim łukiem kwestii mnie wezmą/nie_wezmą w
    kamasze. Jak dla mnie bez wrzucenia tej kluczowej kwestii to było
    wielkie bicie piany "argumentami zastępczymi".

    --
    A. Filip