  • 11. Data: 2011-05-22 10:17:49
    Temat: Re: czy zameldowanie uprawnia do zamieszkiwania ?
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-22 12:13, animka pisze:

    > Ty przeczytałeś co napisal Wojciech Bancer? Napisał, ze na podstawie
    > zameldowania nic się nie należy.
    I ma rację, natomiast Ty jak zwykle piszesz o rzeczach o których nie
    masz pojęcia. W przypadku małżeństwa takie sprawy reguluje KRiO, i mąż
    (póki nie będzie exmężem) ma prawo mieszkać z żoną.

    --
    MZ

  • 12. Data: 2011-05-22 11:13:17
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-05-22 12:17, MZ pisze:

    > I ma rację, natomiast Ty jak zwykle piszesz o rzeczach o których nie
    > masz pojęcia. W przypadku małżeństwa takie sprawy reguluje KRiO, i mąż
    > (póki nie będzie exmężem) ma prawo mieszkać z żoną.

    Moja sąsiadka kiedyś nie wpuściła wreszcie swojego męża do mieszkania,
    Nocował ze 3 noce na schodach, potem przyprowadził policje i nawet
    policja mu nie pomogła. Sąsiadka miała już nowego faceta i z nim
    zamieszkała.

    --
    animka

  • 13. Data: 2011-05-22 13:57:42
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-22 12:15, MZ pisze:
    > No i co to zmienia że jest czy nie jest zameldowana? Jeśli ma jakiś
    > tytuł prawny do zajmowania mieszkania (umowa najmu, umowa ustna którą
    > ktoś jest w stanie poświadczyć) to ma prawo mieszkać (aż jej ten tytuł
    > nie wygaśnie). Zameldowanie nie ma NIC do rzeczy. Prędzej np. rachunki
    > np. za kablówkę, internet itp. za ostatnie kilka miesięcy które
    > poświadczają fakt zamieszkiwania w danym miejscu.

    > Osoba która jej tak "poradziła" powinna albo się dokształcić w
    > przepisach, albo zrezygnować z zajmowania się takimi sprawami. Nie
    > powinna natomiast wprowadzać ludzi w błąd.

    Nastepny co bredzi, chlopie polska to nie anglia ze rachunek potwierdzaq
    zamieszkanie. Jesli jestes zameldowany w asyscie policji masz prawo
    wejsc do mieszkania jesli ktos nie chce cie wpuscic.

  • 14. Data: 2011-05-22 14:26:39
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Arkady" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Nastepny co bredzi, chlopie polska to nie anglia ze rachunek potwierdzaq
    > zamieszkanie. Jesli jestes zameldowany w asyscie policji masz prawo wejsc
    > do mieszkania jesli ktos nie chce cie wpuscic.
    To podaj to prawo, bałwanie.

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2011-05-22 14:51:59
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-22, Arkady <p...@o...eu> wrote:

    [...]

    > Jesli jestes zameldowany w asyscie policji masz prawo
    > wejsc do mieszkania jesli ktos nie chce cie wpuscic.

    To mówisz, że można się u Ciebie zameldować [1], zamieszkać i Ty
    się będziesz potem bujać (w sądzie, kilka miesięcy/lat) z udowadnianiem,
    że to nie Twój podpis na umowie był, a ktoś będzie żył w Twoim mieszkaniu
    na Twój koszt? :)

    [1] bo do tego wystarczy choćby sfabrykowana umowa najmu.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2011-05-22 15:56:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > I ma rację, natomiast Ty jak zwykle piszesz o rzeczach o których nie
    > masz pojęcia. W przypadku małżeństwa takie sprawy reguluje KRiO, i mąż
    > (póki nie będzie exmężem) ma prawo mieszkać z żoną.

    Ma, albo nie ma. Na podstawie KRiO, to raczej ciężko coś takiego wywieść, a
    jeśli ktoś twierdzi inaczej, to chętnie bym usłyszał, na podstawie jakiego
    konkretnie przepisu miało by to nastąpić. Nie zapominajcie, że żona
    przykładowo może zamieszkiwać u swoich rodziców albo wynajmować lokal u
    osoby trzeciej i wówczas mąż może nie mieć żadnego tytułu do pobytu w danym
    lokalu.

    A co do meritum, to ważne jest, czy na rodzicach ciąży w wypadku pytającej
    jeszcze obowiazek alimentacyjny, czy już się usamodzielniła. Tak, czy siak
    raczej nie ma prawa wdzierać sie do mieszkania ojca. Jesli obowiazek
    alimentacyjny istnieje, to możnaby zaryzykować pozew do Sądu o nakazanie
    ojcu udostęnienia jej mieszkania, ale sytuacja bedzie nie do
    pozazdroszczenia, bo to bedzie beczka prochu po prostu, jeśli nawet by coś
    takiego przeszło.

  • 17. Data: 2011-05-22 16:08:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/22/2011 5:10 AM, news wrote:
    > generalnie dziewczyna wystąpiła o pomoc socjalna która stwierdziła,
    > "przecież może pani wezwać policje i siłą się wprowadzić do ojca bo jest
    > tam pani zameldowana" - co Wy na to ?

    ze ktos w pomocy socjalnej jest głupi.

  • 18. Data: 2011-05-22 16:11:09
    Od: Arkady <p...@o...eu>

> [...]
    > na Twój koszt? :)
    >
    > [1] bo do tego wystarczy choćby sfabrykowana umowa najmu.

    Niesatety tak jest jesli o tym nie wiesz to chyba oderwany od
    rzeczywistosci jestes i to bardzo mocno.

  • 19. Data: 2011-05-22 16:16:04
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-22 17:56, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > albo wynajmować lokal u osoby trzeciej i wówczas mąż może nie mieć
    > żadnego tytułu do pobytu w danym lokalu.

    Art. 28(1) KRiO.

> [...]
    > nakazanie ojcu udostęnienia jej mieszkania, ale sytuacja bedzie nie do
    > pozazdroszczenia, bo to bedzie beczka prochu po prostu, jeśli nawet by
    Zgadza się, ale nadal nie będzie to wynikać z faktu zameldowania w lokalu.

    --
    MZ

  • 20. Data: 2011-05-22 16:16:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/22/2011 5:10 AM, news wrote:
> [...]
    > wynajęte mieszkanie, czy ojciec (jeśli jej nie wpuści mimo że jest
    > zameldowana) czy matka, skoro dała dyla z rodzimego miasta ?

    sama ma opłacać
    z alimentów, które dostaje.
    jeśli są za małe to wystąpić o zwiekszenie lub pozwać matkę o alimenty
    od niej.