    From: Andrzej <n...@n...cry>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy wygram w sadzie?
    Date: Mon, 04 Jun 2007 23:04:29 +0200

    bj napisał(a):
    > Czy mam szanse wygrac w sadzie? Nie chce isc na zadna ugode, zeby mi zaplacil
    > mniej, poniewaz ja sie z umowy wywiazalem i zadam za to zaplaty. Moge
    > zainwestowac w sad, poczekac z otrzymaniem pieniedzy. Mam nadzieje ze opisalem
    > to w miare jasny sposob.

    Daj sobie spokój. Cwaniak, któremu się wydaje, że można takimi metodami
    coś wskórać na dłuższą metę. Właśnie pogoniłem podobnego, którego biznes
    prowadziłem, po tym gdy stwierdził, że "tyle nie zapłaci" ile jest w umowie.

    Najgorsze jest, że w tym kraju trudno być uczciwym - właśnie powinienem
    naliczyć i odprowadzić VAT oraz zaliczkę na dochodowy od tej kwoty, a do
    tego ta łajza może od razu fakturę zaliczyć do KUP. A przy sprzeciwie o
    zapłatę faktury będę się sądził latami (zlecenie wyjątkowo
    specjalistyczne, łatwo stwierdzić, że zlecenia nie wykonano i to powód
    będzie musiał wykonanie udowodnić). Ba, niewystawiając faktury po
    wyświadczeniu usługi jeszcze narażam się na sanckje karno-skarbowe. Ten
    kraj wyjątkowo wspiera nieuczciwość, co nie jest truizmem i widać na
    każdym kroku.

    --
    pzdr, Andrzej Bieluń