  • Data: 2010-12-12 11:37:24
    Temat: Re: czy to juz próba kradziezy?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    > No, a w tym coś dziwnego?
    > "Za socjalizmu" ta forma była nawet ostrzej karana, nie
    > mogę sobie przypomnieć - "kradzież zuchwała" czy jakoś tak?

    Prędzej jakiś zabór mienia albo ewentualnie rabunek ;)

    Ale OK, do tej dawnej nomenklatury może by i się dopasowało ;)

    > To że opisywany czyn znamion kradzieży IMVHO (znaczy tu się
    > zgadzam) nie ma (ale przywłaszczenia i owszem) to inna sprawa,
    > ale IMO kryterium "jawności" nie na wiele do oceny czy coś
    > jest kradzieżą.

    IMHO ma, ale to detale - grunt że się zgadzamy, że nie wyczerpuje znamion.

    > Ekhm...
    > Wolności telewizora (czy co to tam było), w dodatku swojego?
    > Ja wiem, że polski prawodawca razem z sądami Ci się narazili,
    > ale to nie powód aby ich tak przekręcać ;)
    >
    > Przecież *JEGO* (osoby klienta) *w ten sposób* NIE zatrzymywał!

    Pozbawienie wolności to nie tylko zatrzymanie osoby ale też np.
    bezprawne uniemożliwianie tej osobie zrobienia czegoś, np. nabycia towaru.

    > Nawet najbardziej pokrętna logika którą udało mi się wykoncypować
    > (klient uważa że to "jego towar" i że został pozbawiony go siłą)
    > kończy się w skali przestępstw na pozycji "rozbój" :)

    No to podyskutuj z Robertem Tomasikiem, bo to jego interpretacja -
    wielokrotnie przywoływana przy okazji np. "selekcji klientów".