  • Data: 2002-10-20 22:51:45
    Temat: Re: czy to jest ok ?
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    c...@p...onet.pl wrote:
    [..]
    > Tu się nie zgodzę. Na art. 44 może się powołać jedynie twórca - w tym wypadku
    > autor fotografii, w stosunku do osoby, która nabyła od niego prawa autorskie i
    > uzyskała z tego tytułu korzyści znacznie przewyższające (rażąco) kwotę zapłaconą
    > za przeniesienie praw do utworu. [..]

    Teraz ja się nie zgodzę. Tak fotograf, jako twórca zdjęcia, jak i modelka
    jako osoba na nim przedstawiona podlega ochronie tej samej ustawy i ma te same
    prawa.
    Gdybyś miał wątpliwości co do słuszności mojego podejścia polecam Twojej uwadze
    tantiemy płacone aktorom za każde pole eksploatacji filmu, w którym występują.
    A przecież pieniądze za grę w filmie już dostali, prawda?
    Dostają te tantiemy osobno za każde pole eksploatacji filmu, płacą je kina,
    telewizja, kablówki, tłocznie płyt, producenci kaset wideo.

    Dlatego też Hanna ma prawo do otrzymania godziwego wynagrodzenia - tantiemy -
    za każde pole eksploatacji jej osoby, czyli bilboardy, gazety, telewizję.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm