    From: "Lukasz J." <j...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy to jest ok ?
    Date: Sun, 20 Oct 2002 18:51:13 +0200

    Umowa Ta brzmi tak ( w skrocie) :
    UMOWA O DZIELO
    zawarta w dniu 10.06.2002 pomiedzy zleceniodawca, ktorym jest firma Reflect
    Krystian ....... NIP..... z siedziba w ......
    ul. ... ktora reprezentuje wlasciciel firmy ....... jako zleceniodawca, a
    zleceniobiorca, ktorym jest :
    Ja :)

    ktory oswiadcza ze wykonuje wolny zawod i zgodnie z obowiazujacymi
    przepisami nie bedzie oplacala skladki ZUZ
    1. Zleceniobiorca na zlecenie zleceniodawcy zobowiazuje sie do nalezytego i
    starannego wykonania nast. prac :
    - wykonanie pozowania dla firmy ( ..... tej firmy odziezowej)
    2.Prace wymienione w pkt. 1 nalezy wykonac w termini itp.
    3.za terminowe i nalezyte wykonanie wyzej wymienionych prac Zleceniodawca w
    swojej siedzibie zaplaci zleceniobiorcy na podstawie rachunku zatwierdzonego
    przez odbierajacego prace, wynagrodzenie brutto wynosi ( i tu sie prosze nie
    smiac )w wys. 300 zl
    4.Z wynagrodzenia okreslonego w pkt. 3 ( jeszcze z tego podatek !)
    omniejszonego o koszty uzyskania w wys 50 % , zleceniodawca potraci i
    odprowadzi do US wlasciwego dla zleceniobiorcy nalezna zaliczke na podatek
    dochodowy 20% dochodu.
    5.zleceniobiorca nie moze powierzyc wykonanie zobowiazan ( itp nie istotne)
    6.W sprawach nieuregulowanych niniejsza umowa zastosowanie maja przepisy
    kodeksu ( ble ble)
    7.W sprawah spornych strony poddaja sie rozstrzygniecia wasciwych sadow (
    ble ble)
    8. umowe sporzadzona w dwoch jednobrzmoiacych (itd)

    Podspodem tej umowy jest rachunek omowy o dzielo
    Moje dane i taka jeszcze notka
    Za prawidlowe wykonanie dziela zgodnie z umowa na kwote 300,00 zl i
    przeniesienia praw autorskich wedlug nizej ptrzedstawionego rozliczenia
    Tutaj jest kwota 300 zl i ile mam podatku zaplacic

    pod tym gdzie jest jeszcze taka notka :
    Potwierdzam prawidlowe wykonanie dziela
    zgodnie z umowa i przejecia praw autorski
    odbierajacy
    Tu sie podpisuje ten gosc ktory mi to zlecal ( zleceniodawca)

    A ja podpisuje sie pod notka ze odbieram kasy i to wszystko

    Czyli wydaje mi sie ze nie ma tu nic o tym ze bede na jakims bilboardzie ,
    czy reklamach
    Nie ma tu zadnego pozwolenia z mojej strony na umieszczanie takich rzeczy
    No nie wiem poradzcie mi cos bo ja nie mam zamiaru ich naciagac ale sami
    widzicie ze mnie tyroche oszukuja
    Ja zyje z pozowania i pokazow mody ( nie zarabiam duzo) srednio na misiac
    jak wyciagne 1.500 to jest super
    Modelka tylko kilka razy w zyciu moze byc na jakiej duzej reklamie bo potem
    juz chca nowych twarzy
    a ja za 300 zl brutto ! to sobie moge kilka kremow kupic :)
    Poza tym studiuje na 4 roku i pieniadze sa bardzo potrzebne
    Zdziwilam sie ze was tak to zainteresowalo a zarazem sie bardzo ciesze ze
    chcecie mi pomoc
    Pozdrawiam
    i czekam na odpowiedz
    ( troche dlugi ten post - ciekawe czy wszyscy przeczytaj :)