  • Data: 2005-04-18 16:10:49
    Temat: Re: czy tak można? uzywanie programu software
    Od: poreba <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net> popełnił 18
    kwi 2005 na pl.soc.prawo utwór news:slrnd66ug7.ss5.lancaster@unix-
    secured.net:

    > Wiekszosc licencji tego typu programow, ktore mowia, ze po zakonczeniu
    > okresu probnego uzytkowanie programu jest nielegalne.

    Licencja = przepisy prawne?

    O ile dobrze rozumiem "legalność" jako zgodność z obowiązującym prawem
    to w dalszym ciągu podtrzymuję pytanie o przepisy prawne.

    Na boku zostawmy problemy techniczne i dowodowe, jasne jest przecież,
    że takie manipulacje przede wszystkim naruszają zasadę fair-use
    na jakiej działają zarówno shareware jak i triale.

    Pomijając, że większość programów to ile?
    Ograniczona próbka programów, z jakimi miałem do czynienia
    bazowała na stwierdzeniach:
    - musisz usunąć/odinstalować po N dniach używania
    - nie możesz użytkować po N dniach /od/ zainstalowania

    --
    pozdro
    poreba