  • 11. Data: 2007-05-27 12:40:29
    Temat: Re: czy próba wyłudzenia jest karalna? Jak wygląda biznes po polsku...
    Od: Zbyszek <n...@o...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Zbyszek" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Gdyby takie rozumowanie było słuszne, to wówczas każda osoba, która
    > przegrała sprawę przed sądem cywilnym powinna być stawiana przed karnym za
    > usiłowanie wyłudzenia.

    Nie. Ludzie uczciwi gdy dowiadują się, że nie mają prawa zabierać głosu w
    cudzych sprawach z reguły wycofują się i pozwalają osobom uprawnionym
    rozwiązać problem. Ten facet ignoruje to co mówię i dalej swoje.

    > Oszustwo miało by miejsce, gdyby gość w jakikolwiek sposób wprowadzał Cię
    > w błąd. Ale przecież Ty wiesz, że to nie jest jego mienie. Wiec nie może
    > Cię wprowadzić w błąd.

    Ten człowiek rości sobie prawa do pobrania rzeczy z lokalu. Jest oczywistym,
    że takiego prawa nie posiada. Ja zapytałem go czy posiada jakikolwiek
    dokument wiążący go z lokalem lub pełnomcnictwo lub inny dokument
    uprawniający go do zabierania głosu w sprawie lokalu. Odpowiedź brzmiałą
    nie, nie posiada żadnych dokumentów. Czyli on wie, że nie ma prawa zabierać
    głosu, a jednak to czyni. Czyli wychodzi na to, że wyłudza rzeczy w pełni
    świadom tego, że nie ma prawa tego robić.

    Fajnie się z Panem rozmawia. Jestem przekonany, że jeśli dojdzie do procesu
    to sąd zada mi takie pytania i wątpliwości. Dzięki Panu mogę się wcześniej
    zastanowić i przygotować linię obrony.

    Zbyszek

  • 12. Data: 2007-05-27 12:51:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    Oszustwo polega na wprowadzeniu w błąd albo wyzyskaniu błędu. Skoro gość
    mówi, ze prawa żadnego nie ma, a Ty o tym, ze on prawa nie ma wiesz, to
    oszustwa być nie może.

  • 13. Data: 2007-05-27 13:55:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Sun, 27 May 2007 14:51:35 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    >
    > Oszustwo polega na wprowadzeniu w błąd albo wyzyskaniu błędu. Skoro gość
    > mówi, ze prawa żadnego nie ma, a Ty o tym, ze on prawa nie ma wiesz, to

    Ja to widzę inaczej ... człowiek może myśleć że jednak ma prawo do tych
    rzeczy. Z wątku wynika, że póki wynajmował ten lokal, były to jego
    rzeczy. Też oszustwa nie widzę.

    p. m.

  • 14. Data: 2007-05-27 19:30:23
    Od: Zbyszek <n...@o...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >
    > Oszustwo polega na wprowadzeniu w błąd albo wyzyskaniu błędu. Skoro gość
    > mówi, ze prawa żadnego nie ma, a Ty o tym, ze on prawa nie ma wiesz, to

    Jeśli nie ma prawa to po co rząda?
    Dlaczego się czepia mnie skoro podpisana jest umowa, że obecny najemca
    rozlicza się z rzeczy?

    Żeby był przestępstwo to muszę mu te rzeczy dać. Potem przyjdzie obecny
    najemca i zapyta kto ukradł rzeczy z lokalu. Powiem, że ja bo musiałem dać
    rzeczy facetowi który je chciał. Wtedy obecny najemca wezwie policję, a ja
    złożę zeznania, że ktoś wyłudził rzeczy. Ale to życie skomplikowane.

    I to się uda bo ten facet co te rzeczy wyłudza nie ma na nie żadnych
    papierów.

    Zbyszek

  • 15. Data: 2007-05-27 19:35:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Żeby był przestępstwo to muszę mu te rzeczy dać.

    Tak, przy czym znamiennym jest, ze to Ty wówczas popełnisz przestępstwo
    przywłaszczenia sobie cudzych rzeczy, a nie on oszustwa :-)

  • 16. Data: 2007-05-27 19:50:26
    Od: Zbyszek <n...@o...pl>

    mvoicem wrote:

    > Ja to widzę inaczej ... człowiek może myśleć że jednak ma prawo do tych
    > rzeczy. Z wątku wynika, że póki wynajmował ten lokal, były to jego
    > rzeczy. Też oszustwa nie widzę.

    Może myśleć i ma prawo ich rządać od obecnego najemcy A NIE OD WŁASCICIELA
    LOKALU. Ja nie mam obowiązku pilnować tego jak się umawiają MIĘDZY SOBĄ.
    Jeśli poprzedni i obecny najemca podpisali ze mną dokument, że rozliczają
    się z rzeczy MIĘDZY SOBĄ to niech ten poprzedni się ode mnie odwali i
    postępuje zgodnie z dokumentami, które podpisał.

    Zastanawiam się tylko jak zacząć rozmawiać z wymiarem sprawiedliwości aby
    już mi wiecęj poprzedni najemca głowy nie zawracał swoimi bezpodstawnymi
    roszczeniami. Chcę mu dać nauczkę aby więcej nie przychodził.

    Z tego co piszecie wynika jasno, że można bezkarnie od każdego żądać
    dowolnej rzeczy.
    Wszelkie dokumenty pisemne nawet kiedy jasno określają kto z kim ma się z
    czego rozliczać nic nie znaczą.

    Muszę przyznać, że prawo, które na pierwszy rzut oka jest jasne okazuje się
    bezsilne w starciu z lokalnym cwaniakiem. On nie odpuści bo jeśli komornik
    zajmie rzeczy z lokalu na poczet nie zapłaconego czynszu to gościu rzeczy
    nie odzyska bo wszystkie umowy ma na gębę z obecnym najemcą.

    Zbyszek

  • 17. Data: 2007-05-27 19:57:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    Na samym początku zaproponowalem Ci jedyne - moim zdaniem - sensowne
    rozwiązanie. nie ów człowiek napisze, o co mu chodzi. ty mu odpiszesz, ze
    nie ma racji i jeśli nadal uważa, ze ma rację, to niech się zwróci z tym do
    sądu.

  • 18. Data: 2007-05-28 00:54:01
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Zbyszek napisał:
> [...]
    > rzeczy facetowi który je chciał. Wtedy obecny najemca wezwie policję, a ja
    > złożę zeznania, że ktoś wyłudził rzeczy. Ale to życie skomplikowane.
    Z tego, co piszesz, to *nie masz prawa* mu wydać tych rzeczy.
    Więc mu ich nie wydawaj, powinieneś go zignorować, powiedzieć, żeby się
    odczepił i żeby Cię nie niepokoił bez podstaw prawnych. Nie ma tu mowy o
    żadnym wyłudzeniu, bo Ty wiesz, jaki jest faktyczny stan prawny. Jedyne,
    co do czego mógłbyś oczekiwać pomocy ze strony prawa to to, że facet Cię
    uporczywie nachodzi i złośliwie niepokoi - jeśli faktycznie tak będzie.

    > Zbyszek
    Pozdrawiam, argothiel