  • 1. Data: 2006-01-31 12:21:46
    Temat: czy opinia konsultanta jest "utworem"
    Od: "W...@w...pl" <w...@w...pl>

    ...w myśl prawa autorskiego? Czy podlega jakiejkolwiek ochronie?

    Chodzi mi o raport i zalecenia, które firma konsultingowa ew. konsultant
    sformułuje.

    Czy utworem będzie w takim razie opinia / strategia / zalecenia -
    sformułowane nie przez konsultanta / firmę konsultingową, lecz przez
    uczestników konkursu menedżerskiego?

    Jak dla mnie, nie stanowią one przedmiotu prawa autorskiego podobnie jak
    opinie prawne (na co jest już konkretne OSN), gdyż każdy może dojść do
    pewnych wniosków przy użyciu wiedzy i modeli powszechnie dostępnych, w
    oparciu o znane dane wejściowe.

    ..ale może się mylę.

    p.
    W,

  • 2. Data: 2006-01-31 17:05:26
    Temat: Re: czy opinia konsultanta jest "utworem"
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    W...@w...pl napisał(a):

> [...]
    > opinie prawne (na co jest już konkretne OSN), gdyż każdy może dojść do
    > pewnych wniosków przy użyciu wiedzy i modeli powszechnie dostępnych, w

    To mi przypomina ciąg "ziemia to matka, matka to ciepło, ciepło to
    elektryczność" ;-)

    Między opinią prawną (szczególnie w znaczeniu informacji o jasnym stanie
    prawnym) a stworzeniem firmie strategii działania przez kandydata na
    menedżera jest... kolosalna różnica.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl