  • 1. Data: 2006-01-31 10:44:53
    Temat: TIR-y a uliczki osiedlowe.
    Od: "haste" <h...@n...irc.pl>

    Witam...

    Czy istnieje jakis przepis regulujący ruch TIR-ow po uliczkach osiedlowych??
    Tzn. dzis pod zakladem w ktorym pracuje (budynek jakies 150m od drogi
    glowne) TIR prawie skasowal moj samochod.
    Zaparkowalem jak zwykle przy chodniku (nie ma zakazu) i gosc bardzo dlugim
    TIR-em prawie skasowal mi prawy bok - i jeszcze sie klocil ze zle
    zaparkowalem....
    Czy TIR-y lub inne potezne maszyny maja prawo poruszac sie po uliczkach
    osiedlowych gdzie jest zazwyczaj waska.??

  • 2. Data: 2006-01-31 10:47:22
    Temat: Re: TIR-y a uliczki osiedlowe.
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    haste napisał(a):

    > Czy TIR-y lub inne potezne maszyny maja prawo poruszac sie po uliczkach
    > osiedlowych gdzie jest zazwyczaj waska.??

    Regulują to znaki drogowe ;)

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC : RCI2950+LINCOLN+AT 71 Magnum

  • 3. Data: 2006-01-31 11:10:31
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "haste" <h...@n...irc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy TIR-y lub inne potezne maszyny maja prawo poruszac sie po uliczkach
    > osiedlowych gdzie jest zazwyczaj waska.??

    Cos tu jest nie tak. Albo to są uliczki osiedlowe i wtedy wolno parkowac tylko w
    wyznaczonych miejscach - decyduje o tym czesto
    zarząd osiedla albo spółdzielnia - zarządca tych dróg. Wtedy czesto faktycznie w
    regulaminie jest zakaz dla ciężarowych czesto
    także tych "z kratką" :).

    Albo są to drogi publiczne miejskie/wojewódzkie etc i wtedy obowiązują znaki drogowe.
    Wtedy możesz parkować generalnie tam gdzie
    nie ma zakazu ale TIRy jeśli nie mają zakazu też mogą tam jeździć.

    A.

  • 4. Data: 2006-01-31 11:52:10
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Cos tu jest nie tak. Albo to są uliczki osiedlowe i wtedy wolno parkowac
    tylko w wyznaczonych miejscach - decyduje o tym czesto
    > zarząd osiedla albo spółdzielnia - zarządca tych dróg.

    Nie masz racji. Myślisz zapewne o "strefie zamieszkania", w której
    faktycznie parkować można tylko w wyznaczonych miejscach. Ale to regulują
    znaki, a nie zarządca.

  • 5. Data: 2006-01-31 16:35:55
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM> napisał:

    > Wtedy czesto faktycznie w regulaminie jest zakaz
    Zakaz wyraża znak drogowy, a nie regulamin. Chcialbyś, aby każdy kto
    wjeżdża na osiedle czytał wcześniej regulamin ?

    > dla ciężarowych czesto także tych "z kratką" :).
    Ciężarowy to ciężarowy.

    >Albo są to drogi publiczne miejskie/wojewódzkie etc i wtedy obowiązują znaki
    drogowe.
    Na drogach wewnętrznych tez obowiązuja znaki drogowe.

    Artur Golański

  • 6. Data: 2006-01-31 22:16:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Artur Golanski napisał(a):

    > Ciężarowy to ciężarowy.

    Wiele (wiekszosc) przepisow dotyczy tylko ciezarowych powyzej 3.5t (tam
    gdzie jest to zaznaczone w ustawie).

  • 7. Data: 2006-02-01 07:03:10
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    > Wiele (wiekszosc) przepisow dotyczy tylko ciezarowych powyzej 3.5t (tam
    > gdzie jest to zaznaczone w ustawie).

    Zakaz wjazdu samochodów cieżarowych dotyczy wszystkich cieżarowych chyba ze jest
    dodatkowa tabliczka ze dotyczy tylko > 3,5
    tony. To co piszesz dotyczy przepisów "typu parkowanie na chodniku"

    A.

  • 8. Data: 2006-02-01 07:06:24
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Nie masz racji. Myślisz zapewne o "strefie zamieszkania", w której
    > faktycznie parkować można tylko w wyznaczonych miejscach. Ale to regulują

    I tak i nie - miałem obie syttuacje na myśli. Gdy jest "strefa zamieszkania" to
    sprawa jasna i oczywista, ale gdy nie ma tej
    strefy a są uliczki osiedlowe decyduje regulamin np społdzilelni czy innego zarządcy.
    Oczywiscie wtedy trudno przesądzać że
    zawsze wolno parkować tam gdzie są wyznaczone miejsca ale tak bywa (fakt - nie wiem
    jak czesto). Co nie zmienia tego że należy
    zapoznać się z "lokalnymi przepisami"

    A.

  • 9. Data: 2006-02-01 07:09:44
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    > Ciężarowy to ciężarowy.

    Dokładnie tak i jak nie ma dodakowej tabliczki albo wyjątku w przepisie to nie ma
    żadnych 3,5 tony. Cieżarowe Cinquecento na pas
    dla TIRów i już :)

    > Na drogach wewnętrznych tez obowiązuja znaki drogowe.

    Dokładnie tak tylko zakaz parkowania niekoniecznie musi wynikac tylko ze znaku "zakaz
    parkowania" moze on wynikac z innych
    znaków/przepisów np ze "strefy zamieszkałej" jak to cżesto na uliczkach osiedlowych
    bywa.

    A.

  • 10. Data: 2006-02-01 13:30:48
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał:

    >Wiele (wiekszosc) przepisow dotyczy tylko ciezarowych powyzej 3.5t
    A jak twoja uwaga (powyzej 3.5t) ma się do tych "z kratką", do czego
    ja sie odniosłem?

    Artur Golański