  • 1. Data: 2004-03-08 19:45:46
    Temat: czy mozna zabronic wprowadzenia sie do w czesci mojego mieszkania?
    Od: "J." <j...@o...pl>

    Z przyczyn finansowych zamierzam sprzedac mieszkanie i przeprowadzic sie do
    swojej babci. Mieszkanie, w ktorym mieszka babcia, nalezy w polowie do niej, a w
    polowie do mnie (ksiega wieczysta). Babcia obdzwonila polowe miasta i
    oswiadczyla mi, ze ona zabrania; ze prawnicy powiedzieli, ze nie ma mowy; ze ma
    jak cos dzwonic na policje i juz oni sie mna (chcacym sie wprowadzac) zajma.

    I tu pytanie - co moge zrobic w tej sytuacji ja, kiedy oczywiscie swoje
    mieszkanie nadal zamierzam sprzedac i nadal zamierzam przeprowadzic sie do babci
    (2 pokoje, nie byloby wiec chyba tak, ze zajmowalbym jej przestrzen zyciowa, o
    ile sa jakies takie zapisy prawne. mieszka sama).

    Z gory dziekuje za podsuniecie wszelkich regulacji prawnych i wyjasnien, ktore
    bylyby pomocne w mojej sytuacji,

    J.

  • 2. Data: 2004-03-08 20:06:29
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "J." <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mieszkanie nadal zamierzam sprzedac i nadal zamierzam przeprowadzic sie do

    Idziesz z odpisem ksiegi wieczystej do urzedu miasta/dzielnicy,
    zameldowujesz sie na pobyt staly w tym mieszkaniu jako wspólwlasciciel i
    wprowadzasz sie do tego mieszkania w majestacie prawa.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 3. Data: 2004-03-08 20:17:59
    Od: "J." <j...@o...pl>

    > Idziesz z odpisem ksiegi wieczystej do urzedu miasta/dzielnicy,
    > zameldowujesz sie na pobyt staly w tym mieszkaniu jako wspólwlasciciel i
    > wprowadzasz sie do tego mieszkania w majestacie prawa.

    Dziekuje za rade. Czyli, jak widze, jedyne co moze mi zrobic, to obsmarowac mnie
    w miescie i nie zapisac w spadku drugiej polowy mieszkania. Zdarza sie. Jeszcze
    raz dziekuje.

    J.

  • 4. Data: 2004-03-08 20:28:24
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    SQLwysyn wrote:
    > zameldowujesz sie na pobyt staly w tym mieszkaniu jako wspólwlasciciel i
    > wprowadzasz sie do tego mieszkania w majestacie prawa.

    A co ma w tej kwestii niby zmienić zameldowanie?

    KG

  • 5. Data: 2004-03-08 20:45:37
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

    > A co ma w tej kwestii niby zmienić zameldowanie?

    Jak babcia wezwie np. policje 'bo wnuczek sie wlamuje', to J. okaze im dowód
    z zameldowaniem na pobyt staly. Zwykly trep nie zrozumie co to jest akt
    notarialny i odpis z niego natomiast zna sie na legitymowaniu. I powie potem
    babci 'nie ingerujemy w sprawy rodzinne'.

    Tylko, ze musisz sie J. wymeldowac z obecnego mieszkania - ale jak rozumiem
    i tak go sprzedajesz.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 6. Data: 2004-03-08 21:59:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "J." <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    Wydaje mi się, że jeśli babcia będzie się upierać, to w każdym razie siłą
    wdzierać nie masz się prawa, bo nie dość, że narazisz się na zarzut
    naruszenia jej miru domowego, to jeszcze naruszysz jej posiadanie. Ale
    możesz ją wezwać do udostępnienia Ci możliwości współużytkowania i w razie
    odmowy podnieść zarzut, że to ona popełnia przestępstwo przywłaszczając
    sobie prawo majątkowe, jakim jest użytkowanie przez właściciela rzeczy,
    której właścicielem jest.

    Siłowo ulokować Cię może tylko komornik, a do tego musisz mieć tytuł
    wykonawczy. Skomplikowane, ale jak możliwe do uzyskania w tej sytuacji.

    Zameldowanie nie ma tu nic do rzeczy.

  • 7. Data: 2004-03-08 22:18:18
    Od: "Hieronim" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > zameldowujesz sie na pobyt staly w tym mieszkaniu jako wspólwlasciciel i
    > wprowadzasz sie do tego mieszkania w majestacie prawa.

    I tu się chyba mylisz. Ja meldowałem się na współwłasności i na wniosku o
    zameldowanie musiały być podpisy wszystkich współwłaścicieli. Ponieważ
    współwłaściciel się zaparł i nie chciał wyrazić zgody, musiałem wnieść
    wniosek o zameldowanie w trybie administracyjnym. Żeby jednak zameldować się
    w tym trybie trzeba już tam mieszkać i potwierdzić zamiar stałego
    zamieszkania, ponieważ administracja potwierdza tylko stan faktyczny a nie
    rozstrzyga prawa do zamieszkiwania. Hieronim

  • 8. Data: 2004-03-08 22:41:21
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Hieronim" <h...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > zamieszkania, ponieważ administracja potwierdza tylko stan faktyczny a nie
    > rozstrzyga prawa do zamieszkiwania. Hieronim

    To chyba było bardzo dawno temu.

  • 9. Data: 2004-03-09 10:38:42
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    SQLwysyn wrote:

> [...]
    > potem babci 'nie ingerujemy w sprawy rodzinne'.
    >
    > Tylko, ze musisz sie J. wymeldowac z obecnego mieszkania - ale jak

    To wale nie jest takie proste, bo prawo chroni nie tylko wlasciciela ale i
    posiadacza.

    Wdzierajac sie do mieszkania ktore babcia "posiada" naruszasz jej posiadanie
    i choc "zwykly trep" moze tego nie zrozumiec, babcia ma prawo do
    przywrocenia posiadania.

    Watek jest analogiczny do watku z wujem ktory ma 3/4 domu a 1/4
    spadkobiercy.

    A zameldowanie sie w mieszkaniu jest jedynie w tym przypadku
    "poswiadczem nieprawdy", bo przeciez tam nie mieszkasz.

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-03-09 10:43:34
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    posiadanie
    > i choc "zwykly trep" moze tego nie zrozumiec, babcia ma prawo do

    Ale pieprzysz głopoty.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H