  • Data: 2004-06-15 18:47:10
    Temat: Re: czy jestesmy w stanie wojny?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "brett" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości
    news:camcdt$r90$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Ale czy w naszej Konstytucji naprawdę jest coś o wypowiadaniu wojny?
    Dawno
    > jej nie czytałem, ale nie pamiętam, by była wzmianka o tym.

    Ja znalazłem coś takiego:

    Art. 116. 1. Sejm decyduje w imieniu Rzeczypospolitej Polskiej o stanie
    wojny i o zawarciu pokoju.

    2. Sejm może podjąć uchwałę o stanie wojny jedynie w razie zbrojnej
    napaści na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub gdy z umów
    międzynarodowych wynika zobowiązanie do wspólnej obrony przeciwko agresji.
    Jeżeli Sejm nie może się zebrać na posiedzenie, o stanie wojny postanawia
    Prezydent Rzeczypospolitej.

    Moim zdaniem właśnie ten przepis należało by zastosować.