  • Data: 2004-06-15 18:55:03
    Temat: Re: czy jestesmy w stanie wojny?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "adamcios" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:camcai$qsg$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > własnie o to mi chodzilo. teraz tylko chciałbym wiedziec czy miał prawo
    nasz
    > ukofany premier tak postąpić. Poza tym ja sie z tym stanowczo nie
    zgadzam
    > aby tak ogromne fundusze szły na "stabilizację" Iraku.... niech ida na
    > stabilizację polskiej gospodarki np..... (to tylko taka moja mała
    opinia).

    Moim zdaniem Premier podejmując tę decyzję przekroczył swe uprawnienia.
    Nawet jeśli istniały konstytucyjne przesłanki do wysłania naszych wojsk do
    Iraku, to decyzję formalnie powinien podjąć Sejm.

    Co do kosztów, to z moich pobieżnych informacji wynika, że w jakimś tam
    olbrzymim stopniu pokrywają je Amerykanie. W jakim i jak to dokładnie jest
    rozwiązane technicznie, to tego nie wiem.

    > I teraz czy i kto może zakwestionowac tą decyzje...?

    O ile moja koncepcja jest słuszna, to organem właściwym byłaby pewnie
    prokuratura. W końcu kodeks karny pod jej jurysdykcję podlega. Z tym, że
    to raczej ewentualnie zarzuty w odniesieniu do Premiera za przekroczenie
    uprawnień (233 kk) no i ewentualnie wszczęcie wojny napastniczej (117 kk -
    ale w taki zarzut mniej wierzę). Podejrzewam, że w praktyce usiłowania
    przedstawienia takich zarzutów mogą mieć miejsce przy okazji kolejnych
    wyborów. Czy to podczas kampanii wyborczej, czy to po zwycięstwie obecnej
    opozycji. Zwłaszcza, gdyby do władzy doszły co bardziej radykalne
    ugrupowania.