    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy dzialania policjai byly uzasadnione
    Date: Sun, 9 May 2004 22:25:54 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc92.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    wiadomości news:c7jg9r$221o$1@news2.ipartners.pl...

    > Czyli do chwili _formalnego_ zatrzymania danej osoby, nie wolno
    > uniemożliwiać danej osobie kontaktów telefonicznych ani żadnych innych?
    >
    > Jak to wygląda w praktyce - tzn. co musi policjant zrobić, żeby dana
    > osoba była zatrzymana? Powiedzieć to? Skuć?

    Oświadczcyć: "jest pan / pani zatrzymana?" od tej chwili dana osoba jest
    zatrzymana. Protokół sporządza się z reguły póxniej już po przyjeździe do
    jednostki.

    > Konkretna sytuacja: pewien dziad chciał mnie napaść, powstrzymałem go
    > pieprzem w spraju, po czym on usiłował robić za ofiarę napaści.
    >
    > Policję wezwałem ja i podczas oczekiwania na decyzję, czy i kogo
    > zatrzymać, grzecznie poprosili mnie, żebym nigdzie nie dzwonił (akurat
    > dostałem SMSa i wziąłem telefon do ręki). Ponieważ i tak nigdzie nie
    > chciałem dzwonić wisiało mi to, ale gdybym jednak chciał (powiedzmy
    > musiałbym kogoś zawiadomić, że się spóźnię)...

    Ale oni Cię poprosili. Gdybyś się uparł, że chcesz, to mieli by dwa
    wyjścia. Albo Cię zatrzymać, albo pozwolić Ci dzwonić. Żaden przepis po
    prostu tego nie zabrania.