    From: sebol <i...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy dzialania policjai byly uzasadnione
    Date: Sun, 09 May 2004 14:04:44 +0200
    Sender: l...@a...pl@zs123.internetdsl.tpnet.pl

    Andrzej Lawa wrote:

    > Pirat by się rejestrował? Nie sądzę.

    moze sie wyrazilem niejasno wiec na przykladzie:
    1.Kupiłem sobie win xp HE za powiedzmy 600 zł.
    2.Robie sobie legalnie 2 kopie bezpieczeństwa posiadające identyczny
    oryginalny cd-key.
    3. Rejestruje kopie na stronie microsoft mając ochotę na promocje.
    4. Przychodzi do mnie Józio i płacze ze mu sie system popuł wiec ja
    dobry samarytanim, daje mu 1 swoja kopie bezpieczeństwa
    5. Po tygodniu palma mi odbija i chce sobie jednak popiracić i sprzedaje
    Jackowi i Zosi 2 kopie za 50 zl.
    6. Microsoft po roku stwierdza ze moja płyta CD została powielona
    nielegalnie i zastrzega cd-key z swojej bazie. Nie podjemuje kroków
    prawnych zgodnie ze swoja zasadą, że małych nie karze.
    7. Policja wpada do Jacka i Józia i twierdzi, że kopie pochodzą z
    nielegalnego źrodła bo są w bazie.

    WNIOSEK: Mylą sie w przypadku Józia ale nawet Jackowi nie będą w stanie
    tego udowodnić.

    > Miał narzędzie, miał nielegalne oprogramowanie, miał tendencje
    > przestępcze ;) (kupił kradzione) - trzeba więc sprawdzić, czy np. nie
    > zarabiał przy użyciu tego oprogramowania. Poza tym na dysku mogą być
    > dowody na powyższe - tj. nabywanie oprogramowania od piratów.

    no tak szef pruszkowa ;)

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl