  • 1. Data: 2013-11-06 23:23:38
    Temat: czy da się odzyskać kasę? zakup kartą na aliexpress
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    kupowalem sobie rozne pierdoly na aliexpress
    żarówki diodowe, przejsciowki do kompa

    no i niestety w końcu trafił się wałek
    Shenzhen First Love From Here Store
    http://www.aliexpress.com/snapshot/273842387.html

    1. zapłaciłem kartą alior kantor USD
    Data transakcji 03-10-2013, Data księgowania 10-10-2013
    2. przesyłka doszła 5/11/2013, cieniutka pusta koperta, której nie odebrałem
    awizowano, jeszcze nie powiedzialem że nie odbiorę, więc nie odesłali

    nie wiem teraz co dalej, zgłosiłem do banku z
    numerem (screen) w serwisie aliexpress i fotkami otrzymanej przesyłki

    nie wiem czy dobrze wszystko robie

    zastanawiałem się nad:
    odebraniem wraz z udziałem/swiadkiem z policji
    jakimś potwierdzeniem z poczty n.t. wagi czy wymiarów przesyłki

  • 2. Data: 2013-11-07 06:16:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zlotowinfo wrote:
> [...]
    > odebraniem wraz z udziałem/swiadkiem z policji
    > jakimś potwierdzeniem z poczty n.t. wagi czy wymiarów przesyłki

    jest cos takiego jak sprawdzenie przesylki w obecnosci pracownika poczty.
    Juz teraz nie pamietam szczegółów.
    Zapytaj na poczcie zanim tam pojdziesz.

    Tylko co ci to da.
    Moze argument dla banku, zeby poparli chargeback bardziej smiało.
    Na pewno wez wage przesyłki, bo w ich systemi przesyła na pewno była
    ważona i jest to gdzies zarejestrowane.
    Powinno też być na samej przesyłce na deklaracji celnej.

    Panie na poczcie pewnie będą znały procedurę.

  • 3. Data: 2013-11-07 09:20:50
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-11-06 23:23, zlotowinfo wrote:
    > kupowalem sobie rozne pierdoly na aliexpress
    > żarówki diodowe, przejsciowki do kompa
    >
    > no i niestety w końcu trafił się wałek
    > Shenzhen First Love From Here Store
    > http://www.aliexpress.com/snapshot/273842387.html

    Aliexpress ma ochronę kupujących (escrow) co oznacza, że kasę wysyłają
    dostawcy dopiero jak potwierdzisz, że dostałeś to co zamówiłeś.

    Wprawdzie w Aliexpress nie musiałem niczego reklamować ale w dx.com to
    już tak. Zadziałało bez pudła. Pewnie zadziała również w Aliexpress,
    ponieważ jako pośrednik nie mają przecież żadnego interesu ażeby
    firmować wałek dostawcy.

    Tak więc może po prosu skontaktuj się z Aliexpress i przedstaw im sytuację.

    Piotrek

  • 4. Data: 2013-11-07 09:43:27
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

> [...]
    > dostawcy.
    >
    > Tak więc może po prosu skontaktuj się z Aliexpress i przedstaw im

    kontaktu tam nie ma wogole
    jedynie standardowe procedury formularzem
    zaznaczyłem że zwrot do nadawcy

    mam nadzieję że aliexpress rozpatrzy prawidłowo
    ale wolałem zapobiegawczo przedsięwziąć dodatkowe środki

  • 5. Data: 2013-11-07 10:16:23
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-11-06 23:23, zlotowinfo pisze:
    > kupowalem sobie rozne pierdoly na aliexpress
    > żarówki diodowe, przejsciowki do kompa
    > 2. przesyłka doszła 5/11/2013, cieniutka pusta koperta, której nie
    > odebrałem
    A może nie jest to "wałek" a chińczyki po prostu wysłali co mieli, a
    resztę wyślą jak znajdą? Mi z dx.com/alliexpress wielokrotnie zamówienia
    wysyłali rozbite na wiele paczek, bo
    1) realnie wysyła to wielu pod-dostawców (bo przeważnie ten co wystawia
    "oferty" to tylko pośrednik, i "zleca wysyłkę" komu innemu), więc może
    być tak, że różne przedmioty z jednego zamówienia realnie jako osobne
    paczki z osobnych miejsc są wysyłane - i dostałeś np tylko jedną
    przejściówkę do kompa w tej kopercie, a reszta dojdzie inną paczką
    2) czasem wysyłają to co mają, u nich nie ma zwyczaju kompletować całego
    zamówienia, resztę przysyłają później jak będzie na stanie. Dopóki to
    oni płacą za przesyłkę - to ich problem, gorzej że czas dostawy jest
    bliżej nieokreślony.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2013-11-07 14:26:51
    Od: Marek Chmielewski <m...@g...com>

> [...]
    > odebraniem wraz z udziałem/swiadkiem z policji
    > jakimś potwierdzeniem z poczty n.t. wagi czy wymiarów przesyłki

    Szybciej i bez zbędnej straty czasu załatwisz zwrot kasy za pomocą
    aliexpress niż za pomocą świadków/policji/banku/itp.
    Otwierasz "dysputę" parę kliknięć opisanie problemu parę dni i kasa
    wraca na KK.

  • 7. Data: 2013-11-07 14:44:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zlotowinfo wrote:
> [...]
    > zaznaczyłem że zwrot do nadawcy
    >
    > mam nadzieję że aliexpress rozpatrzy prawidłowo
    > ale wolałem zapobiegawczo przedsięwziąć dodatkowe środki

    to zle zaznaczyles, bo ci nadawca odpisze, ze zwrociles pustą kopertę
    czyli niczego nie zwrociles.

    bylo zaznaczyc, ze zgodnie z prawdą, ze nic nie doszlo w kopercie.

  • 8. Data: 2013-11-07 19:08:21
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > to zle zaznaczyles, bo ci nadawca odpisze, ze zwrociles pustą kopertę
    > czyli niczego nie zwrociles.
    >
    > bylo zaznaczyc, ze zgodnie z prawdą, ze nic nie doszlo w kopercie.

    zgodnie z prawdą było zwrot do nadawcy :/
    nie odebralem, to mowisz juz dupa?

  • 9. Data: 2013-11-07 19:23:07
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    wlasnie teraz wchodze na aliexpress
    i jednak okazało się że ugiął się
    i jak przedtem pisało że akceptuje zwrot
    to teraz: Seller cancel return goods

    #########1
    60237436559945
    10Pcs/Lot High Speed USB 2.0 to Ethernet RJ45 Female Network LAN Adapter
    Card Dongle 100Mbps + Free Shipping
    Properties:
    Hebe Yan Offline
    Contact 04:05 Nov.04 2013 US $ 21.96 US $ 21.96 Abandon product and
    Refund
    View Detail

    ########2
    Order NO:
    60237436559945
    Reminder:
    The seller has declined to have the item returned. The dispute will be
    settled according to the agreement.

    #########3
    Total Amount Price Shipping Cost Adjust Price Discount Total Amount
    US $ 21.96 US $ 0.00 US $ 0.00 US $ 21.96

    Payment Received: Total Received Payment Method Date Received
    US $ 21.96 US $ 21.96 Credit Card 2013-10-03 11:12

    Refund Information Refund Date Refund Amount Comments

  • 10. Data: 2013-11-08 12:29:13
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    nastepnego dnia po rozwiązaniu sprawy przez kupującego

    alior z radością wysłał sms że to on rozpatrzył reklamację pozytywnie

    żałosny bank ;p