eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczarna lista › Re: czarna lista
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news
    .tpi.pl!news.tpi.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czarna lista
    Date: Mon, 20 Sep 2004 23:51:34 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 86
    Message-ID: <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    References: <cicf9v$a3e$1@sunflower.man.poznan.pl> <414acc3e$1@news.home.net.pl>
    <ciek7u$qqj$1@sunflower.man.poznan.pl> <414ec306$1@news.home.net.pl>
    <13s7i24e2n59e$.dlg@fromowania.de>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <9...@e...com>
    NNTP-Posting-Host: pa202.zabrze.sdi.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1095718466 25886 217.97.78.202 (20 Sep 2004 22:14:26
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 20 Sep 2004 22:14:26 +0000 (UTC)
    X-Posting-Agent: Chomik/1.0.3.0
    In-Reply-To: <9...@e...com>
    X-X-Sender: moj@[127.0.0.1]
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:242137
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 20 Sep 2004, Artur Ch. wrote:
    [...]
    >+ > Moment. Klient nie jest "nierzetelny w rozumieniu przepisów",
    >+ > korzysta WYŁĄCZNIE ze swojego prawa... ustawowego zresztą...
    >+
    >+ W tym wątku poruszany był temat nieodbierania przez klienta towaru wogóle,
    >+ póżniej przedstawiono tezę że odbiera towar ale go w dozwolonym terminie
    >+ zwraca - bo ma takie prawo. Dotąd się zgadzam.
    >+ Ale ..... cdn.
    >+
    >+ >>+ Wcześniej zwrócił towar bo /tak mu się jakoś niespodobał,
    >+ >
    >+ > Doceniam.
    >+ >
    >+ >>+ był towar inny niż na folderze, stronie internetowej/
    >+ >
    >+ > No ja cię przepraszam, ale jak towar na stronie był inny
    >+ > niż dostarczony to czepianie się KLIENTA woła o pomstę
    >+ > na .pręgierz co najmniej :>
    >+
    >+ po pierwsze, nie mógł tego klient stwierdzić, skoro nawet nie odebrał
    >+ przesyłki - nieprawdaż?

    Nieprawdaż. Przecież sugerowałem się tekstem że "jakoś mu
    się nie spodobał" - wybacz, ale jeśli stan faktyczny jest
    opisany "mniej więcej" to trzeba oczekiwać że inny grupowicz
    dośpiewa sobie coś przez domniemanie :]

    Niemniej - nie odebrał, miał prawo, ale to już na .pręgierz
    dla sklepu się NIE kwalifikuje. Lepiej ? :)

    [...]
    >+ >>+ - i teraz przy kolejnym zamówieniu
    >+ >>+ twierdzisz że nie maja o\prawa odmówić obsłużenia tego klienta? :DDD
    >+ >
    >+ > Jak *oferujesz publicznie* to IMHO jest problem.
    >+
    >+ Jaki?

    Art. 70 KC, art. 543 KC tak co najmniej.
    Dalej - nie pamiętam co za przepisy były przytaczane przy takich
    dyskusjach, jest tam coś również o "ukrywaniu towaru" :)

    >+ > Zakładałem przezornie że nie będziesz publicznie oferował ;)
    >+
    >+ Jeżeli ktokolwiek zmusi mnie do wysyłania przesyłek do klienta które je
    >+ póżniej zwraca - to należy mu się nagroda Nobla.

    Pewnie nikomu nie będzie się chciało. Przy stanie naszego "wymiaru"
    wyszarpanie oczywiście słusznych należności jest dość pracochłonne,
    to i chetnych do "wymuszania umowy". Chyba że:

    >+ jest to najlepszy sposób na znokautowanie konkurencji

    ...nie wywołuj wilka z lasu... :]

    >+ Po 2-3 takich seriach zwróconych zamówień - chciałbym zobaczyć bilans
    >+ zysków takiej firmy wysyłkowej - a Ty nie Gotfryd?

    Nie, nie byłoby co oglądać :]
    Zauważ jednak że "odsyłający" muszą pokryć koszty transportu
    zwrotnego, taki "atak" kosztuje również "psikusanta" :)
    Oczywiście o ile sprzedawca zastrzegł tak sobie dla jasności
    w umowie :) (chyba tak jest "default", ale żeby klient nie
    argumentował że "nie wiedział"...)

    >+ BTW - czy np. operator telefonii komórkowej może odmówić podpisania umowy o
    >+ świadczenie usług telekomunikacyjnych z osobą która kiedyś zalegała z
    >+ płatnością i po wezwaniach do zapłaty je uregulowała, po czym zerwała z
    >+ operatorem umowę? Po np. 2 latach chce jednak zawrzeć nowa umowę - zawrze?
    >+ To było pytanie z typu retorycznych - oczywiście że ...... ;)

    Ależ oczywiście (nie :)).
    Jednak osoba która nie płaciła w terminie naruszała prawo.
    Klient zwracający towar wysyłkowy (stety lub niestety - zależy
    po której stronie barykady akurat się siedzi :)) nie narusza.
    Tak więc rzeczony operator może "po prostu" umieścić taki
    zapis w umowie, zaś jawne zapisanie że "nie obsługujemy
    klientów korzystających z ustawowego prawa odesłania towaru"
    chyba może rzecznika konsumentów na głowę ściągnąć :)
    Oczywiście jak ktoś otworzy "klub zakupowy" z regulaminem
    (nie wspominajacym o odsyłaniu towaru :>) i karta członkowską
    (przypadkiem odbieraną po odesłaniu ;>) to chyba nie ma się
    jak doń przyczepić. Ale PUBLICZNY sklep...

    pozdrowienia, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1