-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news
.tpi.pl!news.tpi.pl!localhost!smolik
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Newsgroups: pl.soc.prawo
Subject: Re: czarna lista
Date: Mon, 20 Sep 2004 23:51:34 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 86
Message-ID: <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
References: <cicf9v$a3e$1@sunflower.man.poznan.pl> <414acc3e$1@news.home.net.pl>
<ciek7u$qqj$1@sunflower.man.poznan.pl> <414ec306$1@news.home.net.pl>
<13s7i24e2n59e$.dlg@fromowania.de>
<P...@A...portezjan.zabrze.pl>
<9...@e...com>
NNTP-Posting-Host: pa202.zabrze.sdi.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1095718466 25886 217.97.78.202 (20 Sep 2004 22:14:26
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 20 Sep 2004 22:14:26 +0000 (UTC)
X-Posting-Agent: Chomik/1.0.3.0
In-Reply-To: <9...@e...com>
X-X-Sender: moj@[127.0.0.1]
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:242137
[ ukryj nagłówki ]On Mon, 20 Sep 2004, Artur Ch. wrote:
[...]
>+ > Moment. Klient nie jest "nierzetelny w rozumieniu przepisów",
>+ > korzysta WYŁĄCZNIE ze swojego prawa... ustawowego zresztą...
>+
>+ W tym wątku poruszany był temat nieodbierania przez klienta towaru wogóle,
>+ póżniej przedstawiono tezę że odbiera towar ale go w dozwolonym terminie
>+ zwraca - bo ma takie prawo. Dotąd się zgadzam.
>+ Ale ..... cdn.
>+
>+ >>+ Wcześniej zwrócił towar bo /tak mu się jakoś niespodobał,
>+ >
>+ > Doceniam.
>+ >
>+ >>+ był towar inny niż na folderze, stronie internetowej/
>+ >
>+ > No ja cię przepraszam, ale jak towar na stronie był inny
>+ > niż dostarczony to czepianie się KLIENTA woła o pomstę
>+ > na .pręgierz co najmniej :>
>+
>+ po pierwsze, nie mógł tego klient stwierdzić, skoro nawet nie odebrał
>+ przesyłki - nieprawdaż?
Nieprawdaż. Przecież sugerowałem się tekstem że "jakoś mu
się nie spodobał" - wybacz, ale jeśli stan faktyczny jest
opisany "mniej więcej" to trzeba oczekiwać że inny grupowicz
dośpiewa sobie coś przez domniemanie :]
Niemniej - nie odebrał, miał prawo, ale to już na .pręgierz
dla sklepu się NIE kwalifikuje. Lepiej ? :)
[...]
>+ >>+ - i teraz przy kolejnym zamówieniu
>+ >>+ twierdzisz że nie maja o\prawa odmówić obsłużenia tego klienta? :DDD
>+ >
>+ > Jak *oferujesz publicznie* to IMHO jest problem.
>+
>+ Jaki?
Art. 70 KC, art. 543 KC tak co najmniej.
Dalej - nie pamiętam co za przepisy były przytaczane przy takich
dyskusjach, jest tam coś również o "ukrywaniu towaru" :)
>+ > Zakładałem przezornie że nie będziesz publicznie oferował ;)
>+
>+ Jeżeli ktokolwiek zmusi mnie do wysyłania przesyłek do klienta które je
>+ póżniej zwraca - to należy mu się nagroda Nobla.
Pewnie nikomu nie będzie się chciało. Przy stanie naszego "wymiaru"
wyszarpanie oczywiście słusznych należności jest dość pracochłonne,
to i chetnych do "wymuszania umowy". Chyba że:
>+ jest to najlepszy sposób na znokautowanie konkurencji
...nie wywołuj wilka z lasu... :]
>+ Po 2-3 takich seriach zwróconych zamówień - chciałbym zobaczyć bilans
>+ zysków takiej firmy wysyłkowej - a Ty nie Gotfryd?
Nie, nie byłoby co oglądać :]
Zauważ jednak że "odsyłający" muszą pokryć koszty transportu
zwrotnego, taki "atak" kosztuje również "psikusanta" :)
Oczywiście o ile sprzedawca zastrzegł tak sobie dla jasności
w umowie :) (chyba tak jest "default", ale żeby klient nie
argumentował że "nie wiedział"...)
>+ BTW - czy np. operator telefonii komórkowej może odmówić podpisania umowy o
>+ świadczenie usług telekomunikacyjnych z osobą która kiedyś zalegała z
>+ płatnością i po wezwaniach do zapłaty je uregulowała, po czym zerwała z
>+ operatorem umowę? Po np. 2 latach chce jednak zawrzeć nowa umowę - zawrze?
>+ To było pytanie z typu retorycznych - oczywiście że ...... ;)
Ależ oczywiście (nie :)).
Jednak osoba która nie płaciła w terminie naruszała prawo.
Klient zwracający towar wysyłkowy (stety lub niestety - zależy
po której stronie barykady akurat się siedzi :)) nie narusza.
Tak więc rzeczony operator może "po prostu" umieścić taki
zapis w umowie, zaś jawne zapisanie że "nie obsługujemy
klientów korzystających z ustawowego prawa odesłania towaru"
chyba może rzecznika konsumentów na głowę ściągnąć :)
Oczywiście jak ktoś otworzy "klub zakupowy" z regulaminem
(nie wspominajacym o odsyłaniu towaru :>) i karta członkowską
(przypadkiem odbieraną po odesłaniu ;>) to chyba nie ma się
jak doń przyczepić. Ale PUBLICZNY sklep...
pozdrowienia, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Koniec bezkarności?
- chatGPT prawem się zasłania
- sedzia Szmydt
- policja pomaga
- Dla Kfiata i Olina tzw. prawo międzynarodowe
- Osoby które znają informacje tajne
- doprowadzenie przymusowe świadka
- Gruby pasożyt nasyła tajną policję na aktywistę z Rzeszy działającego w SZAP!
- ministranci
- Czy szpital przekazuje dokumentację medyczną do Starosty powiatu?
- Ujawnienie porady prawnej prokuraturze
- Odpowiedzialność PORTALU za reklamy
Najnowsze wątki
- 2024-05-11 Chess
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-05-11 Koniec bezkarności?
- 2024-05-10 chatGPT prawem się zasłania
- 2024-05-09 sedzia Szmydt
- 2024-05-09 policja pomaga
- 2024-05-09 Dla Kfiata i Olina tzw. prawo międzynarodowe
- 2024-05-08 Osoby które znają informacje tajne
- 2024-05-08 doprowadzenie przymusowe świadka
- 2024-05-08 Gruby pasożyt nasyła tajną policję na aktywistę z Rzeszy działającego w SZAP!
- 2024-05-07 ministranci
- 2024-05-06 Czy szpital przekazuje dokumentację medyczną do Starosty powiatu?
- 2024-05-04 Ujawnienie porady prawnej prokuraturze
- 2024-05-04 Odpowiedzialność PORTALU za reklamy