  • 1. Data: 2004-09-16 16:34:07
    Temat: czarna lista
    Od: "zazik" <z...@p...onet.pl>

    Mamy sklep internetowy i ostatnio dostaliśmy propozycję od konkurencji
    stworzenia czarnej listy nierzetelnych klientów - takich co zamówią paczkę
    za kupe kasy a potem jej nie odbiorą - niestety stanowią poważny procent
    wszytkich zamóweń a że firma jest na rozbiegu, cięzko związać koniec z
    końcem. Pytanie - czy taka czarna lista jest zgodna z prawem? Jeśli jest to
    jakie warunki musi spełniać?

    Zazik
    www.sklep.fbb.pl

  • 2. Data: 2004-09-16 16:58:28
    Temat: Re: czarna lista
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 16 Sep 2004 18:34:07 +0200, zazik naskrobał(a):

> [...]
    > końcem. Pytanie - czy taka czarna lista jest zgodna z prawem? Jeśli jest to

    IMO zgoda na przetwarzanie danych osobowych przez oba podmioty.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-09-17 11:36:35
    Od: "castrol" <j...@w...cruso.pl>

    Użytkownik "zazik" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mamy sklep internetowy i ostatnio dostaliśmy propozycję od konkurencji
    > stworzenia czarnej listy nierzetelnych klientów - takich co zamówią paczkę

    hee?? Przeciez klient nie ma obowiazku odbioru towaru wiec kogo tam chcecie
    umieszczac??

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 4. Data: 2004-09-17 12:10:39
    Od: "zazik" <z...@p...onet.pl>

    Ale w takim wypadku my nie mamy przymusu mu następnym razem sprzedać, jeśli
    robi takie numery. I o to chodzi żeby tacy klienci nie narażali na koszta
    kolejnych sklepów.

    Zazik
    www.sklep.fbb.pl

  • 5. Data: 2004-09-17 12:42:39
    Od: "Klapuch :-)" <k...@o...-p-l>

    Dnia tego, podwoje nieba się rozwarły i głos "zazik"
    <z...@p...onet.pl> grzmiąc na głowami przerażonych istot przekazał
    ku Ziemi tę wiadomość:

> [...]
    >robi takie numery. I o to chodzi żeby tacy klienci nie narażali na koszta

    Popieram, sam mam sklep...
    Ale jak na razie zabezpieczam sie wczesniejsza wplata na konto,
    chociaz wiem, ze to troche odstrasza...
    Klapuch

    -------------------------
    //(\ /)\\ Klapuch
    (/: ' ' :\) gg: 3736633
    ^.---.^ www.klapuch.komrel.net
    : '._.' : "Bóg jest sprawiedliwy:
    mądrzejszym dał więcej rozumu, a głupszym mniej."

  • 6. Data: 2004-09-18 09:03:01
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Popieram, sam mam sklep...
    > Ale jak na razie zabezpieczam sie wczesniejsza wplata na konto,
    > chociaz wiem, ze to troche odstrasza...
    > Klapuch

    proponuje zadzwonic albo najlepiej wybrac sie do hoetlu z sieci np ORBIS,
    hotele prowadza taka liste, (wymieniaja sie pomiedzy soba) prosze sie tam
    spytac
    na jakiej to zasadzie dziala.

    P.

  • 7. Data: 2004-09-18 19:55:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Sep 2004, Sebol wrote:

> [...]
    [...]
    >+ IMO zgoda na przetwarzanie danych osobowych przez oba podmioty.

    Hm... tak sobie kombinuję (i proszę o wskazanie słabych punktów).
    1.
    Podmiot który *wysyłał* towar klientowi ma dane klienta w sposób
    jak najbardziej legalny - przecież MUSI mieć dowody zarówno
    "próby transakcji" jak i wycofania tejże ! Mam nadzieję że tego
    się podważać nie da, przepisów się stosik znajdzie od samej ustawy
    "o ochronie" stosowanej wprost poczynając na upoważnieniu "jeśli
    przepisy prawa wymagają" i komplecie ustaw podatkowych kończąc.
    Chyba nie sugerujesz że taki "nieodszły klient" może wymusić
    wymazanie owej "próby transakcji" (w rozumieniu VAT to są DWIE
    transakcje, tak dla jasności - "dostawa" i "korekta") pozostawiając
    mnie bezradnego w obliczu sądu cywilnego ("wysoki sądzie, ale
    ja nie wiem o co chodzi bo wyrzuciłem dokumenty" :>).
    2.
    Owszem, zabronione jest tworzenie "bazy osób" o ile brak do tego
    podstaw prawnych. W związku z tym nie da rady (o ile przepis
    szczegółowy nie pozwala) zrobić sobie "bazy centralnej ja &
    konkurencja" :)
    ALE...
    ...przecież żaden przepis nie zabrania PYTAĆ o dane, prawda ?
    Może mi ktoś zabronić żebym zadzwonił do zaprzyjaźnionej firmy
    i *spytał* o Jana Kowalskiego ?
    Czy może ktoś zabronić zaprzyjaźnionej firmie żeby oni *nie
    podając danych osobowych* (podaję je JA !) powiedzieli czy
    mają kogoś takiego na liście klientów ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-09-20 11:46:23
    Od: "castrol" <j...@w...cruso.pl>

    > Ale w takim wypadku my nie mamy przymusu mu następnym razem sprzedać,
    jeśli
    > robi takie numery. I o to chodzi żeby tacy klienci nie narażali na koszta
    > kolejnych sklepów.

    A jak ktos odbierze a potem towar zwroci (w koncu ma do tego prawo) to tez
    umiescicie go na czarnej liscie i w przyszlosci go nie bedziecie
    oblsugiwac??

    Pozdrawiam
    Jacek

    PS. I cos mi sie wydaje ze nie macie prawa odmowic obslugi klienta

  • 9. Data: 2004-09-20 12:22:06
    Od: "Artur Ch." <f...@f...de>

    Dnia 20 wrz o godzinie 13:46, na pl.soc.prawo, castrol napisał(a):

> [...]
    > oblsugiwac??
    >
    > PS. I cos mi sie wydaje ze nie macie prawa odmowic obslugi klienta

    Nie możesz odmówić obsługi nierzetelnego klienta?
    Wcześniej zwrócił towar bo /tak mu się jakoś niespodobał, był towar inny
    niż na folderze, stronie internetowej/ - i teraz przy kolejnym zamówieniu
    twierdzisz że nie maja o\prawa odmówić obsłużenia tego klienta? :DDD

    hehehehe - najnormalniej w świecie mówię klientowi żeby spadał na księżyc,
    że jest nieodpowiedzialny itd itp. Nie obsłuże go.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 10. Data: 2004-09-20 13:38:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Sep 2004, castrol wrote:
    [...]
    >+ A jak ktos odbierze a potem towar zwroci (w koncu ma do tego prawo) to tez
    >+ umiescicie go na czarnej liscie

    Dokładnie to chcą zrobić !
    [...]
    >+ PS. I cos mi sie wydaje ze nie macie prawa odmowic obslugi klienta

    IMHO to zależy czy wystąpią z "ofertą publiczną".
    Idź do Makro jako "osoba z ulicy" i każ się obsłużyć powołując się
    że "nie mają prawa odmówić obsługi klienta" :)

    pozdrowienia, Gotfryd