    Date: Fri, 10 May 2013 20:23:02 +0200
    From: p47 <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: cwaniactwo warszawskich wodociągów

    W dniu 2013-05-10 16:28, p47 pisze:
    > Problem prawny,- nigdy warszawskie wodociągi nie zawiadamiały mnie o
    > zmianie regulaminu polegającym na tym, że zakazano mi używania zaworów w
    > mojej domowej instalacji wodnej, które zostały przed laty wymienione
    > przez nich w miejsce mojego zaworu. Czy wodociągi mogą mi narzucać bez
    > mojej zgody taki uciążliwy warunek?
    > W moim domu mam instalację wodną podłączoną do sieci miejskiej. Przed
    > laty, przy okazji rutynowej wymiany wodomierza (upłyniecie okresu
    > legalizacji) MPiK wymienił mi znajdujący się za nim zawór (mój) na 2
> [...]

    Czy dalej obowiązuje przepis, że aby podłączyć się do sieci miejskiej
    wody, po wykonaniu przyłącza to, co jest do licznika włącznie należy
    przekazać wodociągom, ale to, co już jest za wodomierzem (instalacja
    domowa) to już jest własnością właściciela domu?
    Sprawdziłem na zatwierdzonym przed wielu przez MPWiK planie przyłącza,
    że za licznikiem pokazany jest zawór (który istniał i istnieje w
    rzeczywistości), a który przed pięciu laty wodociągi wymieniły (bez
    pytania) na podobny, ale kulowy, ale wówczas go nie plombowały.
    Czy w tej sytuacji nie zachodzi uzasadnione podejrzenie, że wodociągi
    sobie mój zawór przywłaszczyły?!