eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[crosspost]o skutecznym kar sposobie, czyli fotoradary na Pomorzu. › Re: [crosspost]o skutecznym kar sposobie, czyli fotoradary na Pomorzu.
    Date: Wed, 09 Jul 2014 10:43:46 +0200
    From: m <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Subject: Re: [crosspost]o skutecznym kar sposobie, czyli fotoradary na Pomorzu.

    W dniu 09.07.2014 10:10, Jacek pisze:
    > Jeżeli trzeba czekać 3 lata, to ja dziękuję za taką demokrację.

    Ale normą jest że takie znaki wisiały i 10 lat (przynajmniej jeden taki
    znam), do następnego remontu kiedy być może ktoś by się nimi zajął.
    Ludzie się nimi nie przejmowali, policja nie widziała problemu bo
    "przecież tam nie mierzymy prędkości", normalnie państwo prawa w pełnym
    wydaniu.

    Jeżeli nikomu te znaki nie przeszkadzają, to będą wisieć. Zacznie
    przeszkadzać, być może demokracja za którą dziękujesz, zadziała :).

    Notabene: fajnie by było jakby znaki expirowały same z siebie po np. 2
    latach i przedawnione każdy by miał prawo zdjąć :).

    > Moje rozumowanie jest takie: celem nadrzędnym jest dobro społeczeństwa,
    > a dobre prawo ma temu służyć. Samo bezkrytyczne przestrzeganie prawa (a
    > zwłaszcza takiego bałaganiarskiego, zmieniającego się co chwilę i często
    > pisanego pod zamówienie, jak u nas) nie jest żadnym dobrem a jedynie
    > tresurą obywateli.

    Wydaje mi się, że w przypadku znaków drogowych, zarządzeń sił
    porządkowych itd... gdzie z istoty rzeczy obywatel nie ma oglądu pełnej
    sytuacji i ma za mało danych żeby ocenić czy bezpiecznie jest jechać 30
    czy 130, powinno się najpierw stosować, a jak się post factum okaże że
    są na wyrost - robić dym.

    p. m.