    From: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: cofanie po ulicy jednokierunkowej
    Date: Sat, 6 Sep 2003 12:48:04 +0000 (UTC)

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Od przejechania przodem lub tyłem znaku "zakaz wjazdu w ulicę
    > jednokierunkową.

    Chwileczkę, bo czegoś tu nie rozumiem (nie mam prawa jazdy ;P).
    Przecież ten samochód jakoś się na tej ulicy musiał znaleźć, prawda?
    Jeśli wjechał z jednej strony, to minął znak "droga jednokierunkowa".
    Jeśli z drugiej, to "zakaz wjazdu w ulicę jednokierunkową". Czyli
    niezależnie od tego, z której strony wjechał, musi sobie zdawać
    sprawę, jakie znaki na danym odcinku drogi obowiązują. Nawet, jeśli
    będzie na tym odcinku parkował przez pół roku, to nie zmienia to
    faktu, że obowiązują go znaki ograniczające ten odcinek, prawda?
    A z tego, co napisałeś, można by pomyśleć, że jechać pod prąd można
    tylko wjeżdżając w zakaz. Czy na pewno? Może przecież zawrócić
    w połowie drogi. Może z postoju wyjechać w złym kierunku. Na moje
    laickie oko, to jednak cofać może sobie tylko na tyle, na ile
    jest to potrzebne przykładowo do wjechania na miejsce parkingowe,
    a nie przez całą drogę. Ale oczywiście mogę się mylić ;) Liczę,
    że ktoś to w końcu wyjaśni do końca ;)

    Pozdrawiam,
    Gerard