    From: "Magdalena" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: co zrobic - sasiad
    Date: Wed, 7 Sep 2005 07:03:51 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@chello087207101095.chello.pl

    Użytkownik "Tofifik" <kino-ekoton@wp_wszystko.to.sciema_.pl> napisał w
    wiadomości news:dfk6as$fn5$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > sprawa jest taka ze domki sa blisko siebie (ok 5m) w dodatku sasiad na
    > granicy dzialki ma garaz na ktorym zrobil nielegalnie taras (wys 2,5m). po
    > tym tarasie biega ich glupi pies ktory jak zobaczy kogs w moim oknie to
    > szczeka caly dzien. mam pytanie co mozna zrobic z pieskiem, czy jest jakas
    > ustawa na teamt halasu czy czegos takiego?

    Nie wiem czy taras mozna zrobic nielegalnie. Jest on traktowany jako
    zabudowa ogrodowa i jesli ma do bodajze 10m kwadratowych to nie trzeba nawet
    zglaszac faktu stawiania takiego tarasu, nie mowiac juz o pozwoleniu. Jedyne
    co powinien zrobic to sprawdzic plan miejscowy i upewnic sie, czy ten typ i
    ta wysokosc jest dopuszczalna. (Mozliwe, ze zmienia cos fakt iz jest on na
    granicy dzialki)
    Jesli chodzi o psa, mozna zrobic to wezwac kogos z miernikiem halasu i
    sprawdzic czy pies drze sie naprawde glosno, ale watpie czy jego szczekanie
    przekracza dopuszczalny poziom halasu. Psu sie krzywda nie dzieje, Tobie
    przynajmniej w teorii tez nie, wiec nikogo to nie zainteresuje. Radze Ci
    porozmawiac z sasiadem, a jesli to nic nie da poprosic dzielnicowego zeby to
    zrobil.
    Magda