  • Data: 2010-01-22 15:48:32
    Temat: Re: co robic? (chała w orzekaniu w sądach i prokuraturze)
    Od: "Ajgor" <n...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Massai" napisał w wiadomości news:hjce4u$588$1@news.onet.pl...

    > W Twoim wypadku masz grupę ludzi którzy Cię obserwowali, badali Twoje
    > reakcje itp. Uwierz, nie mieli żadnego specjalnego interesu żeby Ci
    > taką łatkę przylepić.

    Skąd wiesz, że nie mieli? Oczywiście zaraz rodzi się pytanie "A dlaczego
    mieli by mieć?" :)
    Zdziwił byś się, ile moga mieć powodów. A chociażby, żeby przykryć pomyółkę
    kumpla prokuratora. W Polsce takie rzeczy są niestety niormalne i wcale nie
    tak rzadko spotykane (nie mówię tu o tym konkr3etnym przypadku, tylko o tym,
    że takie rzeczy się zdarzają)

    > Jeśli nie masz - spróbuj takowe zdobyć. Idź do innego psychiatry,
    > powiedz że taką diagnozę Ci postawili, ale że nie wydaje Ci się żebyś
    > był chory, że chciałbyś to zweryfikować.

    Widziałęś kiedyś polskie sądy w akcji? Przyniesie wynik badania od innego
    psychiatry, a sąd ją po prostu wyrzuci do kosza.
    Bez wytłumaczenia, dlaczego to zrobił. A jak spyta, dlaczego, to jeszcze mu
    sędzia dowali karę za obrazę sądu.

    > Hm, to nie takie proste. Załóżmy że diagnoza była błędna.
    > żeby ją postawić musieli cię w tym szpitalu obserwować, Sam się na to
    > zgodziłeś. Więc za co tu kara?
    > A za samo to że błędna diagnoza... naprawdę niełatwo ukarać.

    > A przedstawiłeś jakąś kontropinię? innego specjalisty?
    > Postaw się na miejscu tego sądu - mają opinię specjalistów po mięsiącu
    > obserwacji, i gościa który przychodzi i jedyne co ma to "ja uważam że
    > to nieprawda". Dla sądu to nie jest żaden argument.

    A dlaczego? Każdy ma prawo się nie zgodzić z wynikiem badań. Sąd sam wtedy
    powinien
    zarządzić nowe badania u innych za przeproszeniem "specjalistów". I dopiero
    po takim potwierdzeniu
    może się z obywatelem nie zgodzić.
    Dlaczego obywatel ma udowadniać, że jest zdrowy? Dlatego, że psychiatra jest
    kumpel sędziego?
    To nie autor wątku jest chory, tylko ten system. którego nam się każe
    przestrzegać, używając idiotycznego (i chorego:) argumentu
    "Dura lex, sed lex"

    > A cóż ma badać? Wskaż im wady w tej opinii (sam ich raczej nie
    > ustalisz, fachowcem nie jesteś) idź do innego psychiatry, poproś o
    > powtórną ocenę, i z dokumentami świadczącymi na korzyść Twojej wersji
    > idź do sądu.

    A sąd je wywali do śmieci, bo to będzie dowód nieudolności i stronniczości
    sędziego.
    Znam takie numery.